علمای عراق: فرماندهان شهید سدی نفوذناپذیر در برابر گسترش تروریست‌ها در منطقه بودند

علمای عراق: فرماندهان شهید سدی نفوذناپذیر در برابر گسترش تروریست‌ها در منطقه بودند
يکشنبه 7 دی 1399 - 08:43

جمعی از طلاب و علمای دینی در حوزه علمیه نجف اشرف در عراق طی بیانیه‌ای، تأکید کردند که فرماندهان شهید، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، به مثابه سدی نفوذناپذیر در برابر گسترش تروریست‌ها در منطقه بودند.

العالم- عراق

به گزارش العالم، در این بیانیه که روز گذشته به مناسب اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نایب رئیس هیئت الحشد الشعبی و شماری از همرزمان‌شان توسط ارتش اشغالگر آمریکا در عراق، صادر شده، آمده است: این حادثه که دولت تروریستی آن را مرتکب شد، وجدان بشریت و آزادگان جهان را تکان داد.

علمای دینی عراق در این بیانیه تأکید کردند: آمریکا و رئیس‌جمهور آن که این اقدام بزدلانه را مرتکب شدند، می‌دانستند که فرماندهان شهید سدی نفوذناپذیر مقابل گسترش تروریست‌ها در منطقه بودند. ولی آمریکا خواهان ثبات در منطقه به‌ویژه در عراق نیست. آنها می‌دانند که شکوفایی عراق و توسعه آن نقش تخریبی آمریکایی‌ها در این کشور را محدود خواهد کرد. لذا ضرورت دارد قطعنامه پارلمات عراق درخصوص اخراج نیروهای آمریکایی از عراق هر چه سریع‌تر اجرا شد؛ چرا که یک سال از آن گذشته و چیزی انجام نشده است.

این بیانیه افزود: همانگونه که مرجع دینی عالی‌قدر اظهار داشته‌اند فرماندهان شهید( قهرمانان نبردهای پیروزی) بودند. لذا همگان با توجه به سطح مسئولیت‌شان بایستی قهرمانان نبردهای پیروزی را به بهترین وجه ممکن جشن بگیرند، سالگردشان را در همه سطوح گرامی بدارند و نیز مکتب‌شان را حفظ کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: "همزمان با گرامیداشت سالگرد فرماندهان شهید، باید توجه داشتیم که عراقی که هزاران شهید و مجروح طی نبردش با تروریسم تقدیم کرده، هرگز میدانی برای اجرای طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی نمی‌شود. این دو رژیم می‌خواهد عراق را به کشوری ضعیف و دنباله‌رو تبدیل کنند که از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دچار فروپاشیدگی شود.

علمای دینی عراق در پایان بیانیه تأکید کردند: بنابراین، برای حفظ دستاوردهای پیروزی باید از الحشد الشعبی حمایت و محافظت کنیم و الحشد به عنوان سوپاپ اطمینان امنیت عراق خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها