ستاره معارضان سوری افول کرده است

ستاره معارضان سوری افول کرده است
يکشنبه 7 دی 1399 - 13:15

برخی شخصیت‌های معارض سوری در ادامه تلاش‌های ضد میهنی‌شان، طی نامه‌ای از دولت انگلیس خواسته‌اند همچون دولت آمریکا، فشار تحریم‌ها را علیه نظام دمشق بیشتر و دامنه آنها را گسترده‌تر کند.

العالم- کشکول

رسانه‌های خبری فاش کرده‌اند که 10 تن از شخصیت‌های معارض سوری طی نامه‌ای به دولت انگلیس، از آن خواسته‌اند همچون آمریکا، تحریم‌هایی را علیه دولت سوریه وضع کند. "ریاض حجاب" نخست‌وزیر سابق سوریه، "جورج صبرا" و "عبدالباسط سیدا" روسای گروه موسوم به "شورای ملی سوریه"، و نیز "لوی صافی" رئیس سابق گروه موسوم به "شورای سوری- آمریکایی"، "محمد صبرا" یکی از مذاکره‌کنندگان سابق در مذاکرات ژنو، "سهیر الاتاسی" نایب رئیس سابق گروه "ائتلاف سوریه" و "منه الخولانی"، "عبدالرحمن الحاج" و "وائل العجی" از امضا کنندگان این نامه هستند.

تلاش این شخصیت‌های به اصطلاح معارض در زمانی صورت می‌گیرد که رفتن "دونالد ترامپ" از کاخ سفید آمریکا سرنوشت این شخصیت‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است و مشخص نیست که دولت جدید آمریکا آنها را در ساختار جدید دولت سوریه که در تلاش برای تحمیل آن است، قرار خواهد داد.

همانطور که طرف‌های اروپایی، که با آغاز بحران در سوریه تلاش می‌کردند معادله‌ای جدید برای این کشور ترسیم کنند تا آنها بتوانند خارج از نقشه بین‌المللی در این کشور دوباره نفوذ کنند، اینک با مدنظر قرار دادن واقعیت‌های میدانی و سیاسی در سوریه، در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده‌اند. لذا به نظر می‌رسد این شخصیت‌ها هنوز واقعیت را درک نکرده‌اند.

با پیگیری اقدامات این شخصیت‌ها، به نظر می‌رسد امروز ستاره این شخصیت‌ها به دلیل تحقق نیافتن هیچ‌یک از شعارها و اهدافی که در آغاز بحران مطرح می‌کرد، افول کرده است.

زنگ درهای لندن امروز توسط این شخصیت‌ها زده شد که به نظر می‌رسد با توجه به عدم ارتباط این شخصیت‌ها با واقعیت اوضاع در سوریه، بی‌فایده باشد. در حالی‌که، دولت سوریه به خاطر مقاومتش در این بحران چندین ساله، مشروعیت خود را مجسم کرده است ولی این شخصیت‌های معارض باید بهای اقدامات و مواضع خصمانه‌شان علیه دولت و ملت این کشور را بپردازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها