واکنش ترکیه به تهدیدات حفتر/ اگر به نیروهای ترکیه حمله کنید جایی برای فرار پیدا نخواهید کرد

واکنش ترکیه به تهدیدات حفتر/ اگر به نیروهای ترکیه حمله کنید جایی برای فرار پیدا نخواهید کرد
يکشنبه 7 دی 1399 - 14:20

خلاصی اکار وزیر دفاع ترکیه دو روز پس از تهدیدات ژنرال خلیفه حفتر مبنی بر اخراج همه نیروهای ترک از این کشور به لیبی سفر کرد.

العالم - ليبي

«رویترز» گزارش داد که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه گفت در صورتی که نیروهای تحت فرمان «خلیفه حفتر» و حامیان آن‌ها در شرق لیبی اقدامی برای حمله به نیروهای ترکیه در منطقه صورت دهند، آنکارا آن‌ها را «اهداف قانونی» در نظر گرفته و پاسخ خواهد داد.

او که در میان نیروهای ترکیه در طرابلس سخنرانی می‌کرد، افزود در صورت هدف قرار گرفتن نیروهای ترکیه، نیروهای حفتر و حامیان آن‌ها جایی برای فرار پیدا نخواهند کرد و در هر جایی باشند مورد هدف آنکارا قرار خواهند گرفت.

آکار این سخنان را در واکنش به اظهارات حفتر در روز استقلال لیبی که از نیروهایش خواسته بود نظامیان ترکیه را از لیبی خارج کنند، بیان کرد.

از سوی دیگر، رئیس ستاد ارتش کل دولت الوفاق در گفت و گو با پایگاه عربی 21 گفت: سفر هیات ترک و فرماندهان نظامی حاضر در هیات تاکیدی بر ادامه روابط ترکیه و لیبی و اهمیت این روابط با هم پیمان ترک در تحقق صلح و ثبات در طرابلس پایتخت لیبی است.

وی افزود:هیات عالی رتبه ترک برای برگزاری نشست هایی با همتایان خود در ارتش لیبی به پایگاه ابوسته رفتند و دیدارهایی نیز با فرماندهان نظامی و سیاسی خواهند داشت.

از سوی دیگر ربیعه بوراص عضو مجلس لیبی نیز گفت : این سفر در چارچوب تضمین آموزش ارتش لیبی بر اساس توافق آموزش و همکاری و رایزنی های نظامی امضا شده میان دولت ترکیه و دولت الوفاق ملی است.

وی تاکید کرد هدف از این اقدام راه اندازی هسته ارتش واقعی است که در دانشکده نظامی رشد کرد و اخیرا مورد بمباران بزدلانه قرار گرفت و واکنشی عملی به تهدیدات اخیر حفتر است که اعلام جنگ علیه لیبی و برخی از کشورها را تکرار می کند.

پربیننده ترین خبرها