همایش جبهه جهانی شباب المقاومه در قم برگزار شد

همایش جبهه جهانی شباب المقاومه در قم برگزار شد
دوشنبه 8 دی 1399 - 22:48

همایش جبهه جهانی شباب المقاومه با شعار «کربلا طریق القدس» و بزرگداشت شهدای مقاومت، روز دوشنبه با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و حوزوی از کشورهای مختلف اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

العالم - ایران/ سیاسی

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این همایش بیان کرد: شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس از نمادهای بصیرت، درک درست از شرایط بین الملل و اسوه های اخلاق و معنویت بودند.

آیت الله علیرضا اعرافی ادامه داد: پیام این دو شهید این بود که شایسته نیست امت اسلام با وجود سرمایه های بزرگ و بی نظیر مادی، انسانی، استراتژیک، تمدنی و ثرورت های معنوی و با بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت و ۵۰ کشور مستقل بازیچه کشورهای غربی و به خصوص دولت پوشالی اسرائیل باشند.

رییس هیات امنای جبهه جهانی شباب المقاومه خاطرنشان کرد: پیام این دو شهید این است که چرا امت اسلام باید در شرایطی باشد که رژیم صهیونیستی بتواند با مقدرات اسلام بازی کند.

اعرافی اضافه کرد: جبهه مقاومت اسلامی در طول دو دهه اخیر با وجود تمام سرکوب ها و مخالفت ها، تحولات عظیمی در منطقه رقم زده و فصل جدیدی در تاریخ امت اسلام به وجود آمده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: در دو دهه اخیر با حضور قدرتمند نمادهای مقاومت مانند سید حسن نصرالله، شهید سلیمانی، ابومهدی مهندس و غیره یک وحدت فرامرزی و فراملی در جهت مقابله با سیطره غرب و در راستای اسلام ناب و با رویکرد تمدنی و جامع در منطقه شکل گرفته که تا قبل از آن بی سابقه بوده است.

اعرافی اضافه کرد: جبهه مقاومت یک شبکه جهادی و مقاوم در برابر کشورهای استکباری به وجود آورده به طوری که برای اولین بار در طول ۸۰ سال گذشته اسرائیل در جنگ در برابر جبهه مقاومت و حزب الله مجبور به عقب نشینی و قبول شکست شده است.

رییس هیات امنای جبهه جهانی شباب المقاومه یادآور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر به حدی است که در ابتدای انقلاب کسی خواب آن را هم نمی دید.

به گفته وی، شکل گیری گروه های تکفیری مانند داعش و النصره، حرکتی در جهت مخدوش سازی چهره جذاب و اصیل اسلام وجلوگیری از توسعه اسلام بوده است.

اعرافی تصریح کرد: عادی سازی روابط با اسرائیل و تحریم جبهه مقاومت به ویژه ایران دو اقدام دیگر غرب برای جلوگیری از پیشروی های اسلام در منطقه بود.

مدیرحوزه های علمیه همچنین عنوان کرد: با وجود محاصره اقتصادی ایران ما هرگز در شعب ابی طالب نیستیم و تحریم کنندگان را به گوشه های تنهایی خواهیم راند.

وی گفت: انتقام جبهه مقاومت از قاتلان یک انتقام قطعی است و رها نخواهد شد، تشیع جنازه باشکوه این دو شهید بزرگ سرآغازی برای شکست و انتقام از شهادت سرداران مقاومت خود بود.

همچنین در بخشی از این همایش، پیام تصویری حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین رییس مجلس تنفیذ حزب الله لبنان و عضو هیات امنای جبهه جهانی شباب المقاومه به زبان عربی پخش شد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه تخصصی شهید ابومهدی مهندس شامل عکس های منتشر نشده و برخی وسایل شخصی وی مانند انگشتر، ساعت، تسبیح و غیره در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تَنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها