تظاهرات مردمی در بحرین برای آزادی شیخ سلمان + تصاویر

سه شنبه 9 دی 1399 - 08:55

در ششمین سال بازداشت شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرینی، تظاهرات گسترده ای در مناطق مختلف این کشور برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار آزادی وی شدند.

العالم - بحرین

شش سال از بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین توسط رژیم آل خلیفه می گذرد. وی به مبارزه مسالمت آمیز برای اصلاحات در این کشور به حبس ابد محکوم شده است.

رژیم حاکم وی را به اتهامات بی پایه و اساس همچون جاسوسی برای قطر و تحریک علیه حکومت، محکوم و جمعیت الوفاق را که بزرگترین تشکل مخالفان سیاسی در این کشور بود را منحل کرد. این جمعیت، 18 نماینده در پارلمان داشت.

شخ سلمان خواستار تحقق اصلاحات در بحرین بود اما هیچگاه در سراسر انقلاب 14 فوریه، به دنبال براندازی رژیم حاکم نبوده است. با این حال حکومت او را به همراه شماری از رهبران انقلابی که خواستار برندازی رژیم حاکم بودند، زندانی کرد.

ناظران این حرکت رژیم را گواهی بر این حقیقت می دانند که این رژیم تفاوتی بین نیروهای اصلاح طلب و برانداز قائل نیست و هر دو گروه را دشمن خاندان حاکم می داند. ولی عهد بحرین هم هیچگاه درصدد رسیدگی به موضوع بازداشت شیخ سلمان و دیگران فعالان و شکنجه آنها برنیامده است و این خود گواهی است بر این حقیقت که این خاندان به طور یکپارچه رو در روی ملت قرار گرفته و آن را سرکوب می کنند.

پربیننده ترین خبرها