جنبش نجباء: شهید سلیمانی و المهندس، بیش از دوستان بر دشمنان تأثیرگذار بودند

جنبش نجباء: شهید سلیمانی و المهندس، بیش از دوستان بر دشمنان تأثیرگذار بودند
يکشنبه 14 دی 1399 - 12:18

در اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید «‌قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» همایش بزرگ مقاومت اسلامی نُجَباء روز شنبه (دیروز) در بغداد برگزار شد.

العالم - عراق

همایش بزرگ «علی خُطاکم» (در مسیر شما) عصر روز شنبه (دیروز) در بغداد به همت جنبش النجباء عراق برای بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد.

در این همایش که نمایندگان گروه‌های مقاومت، فرماندهان سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و خانواده‌های شهدا حضور داشتند، شیخ «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای عراق و شیخ «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی نُجَباء سخنرانی کردند.

شیخ «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای عراق در این سخنان گفت که هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی بر داعش از سوی آمریکا به این دلیل بود که این دو شهید، پروژه تجزیه عراق را به شکست کشاندند؛ داعشی که ابزار آمریکا بود.

او افزود: «آمریکا آگاه شد که این دو فرمانده در حال حل و فصل برخی مشکلات منطقه‌ای هستند که در صورت حل این بحران، دیگر جایی در منطقه ما نخواهند داشت. یکپارچگی ما جلوی تجاوز بیگانگان را می‌گیرد و وفای مردم عراق به خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی، در گرو حمایت و حفاظت از سازمان‌های امنیتی عراق به ویژه الحشد الشعبی است.»

به گفته وی طرف‌های بسیاری به دنبال هدف قرار دادن الحشد الشعبی هستند، لذا نباید اجازه داد برخی از پشت به مقاومت اسلامی عراق خنجر بزنند، چراکه بقای عراق منوط به استمرار مجاهدت گروه‌های مقاومت در این کشور است.

شیخ «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی نُجَباء دیگر سخنران این مراسم نیز گفت که این دو شهید بیش از دوستان بر دشمنان خود تاثیر گذاشتند. آنان صرفا دو فرمانده نبودند؛ بلکه دو رزمنده، دو سرباز و دو نماد بودند که از یک سو دشمنانشان را بیمناک و از سوی دیگر دوستان‌شان را خرسند کردند.

به گفته وی شهیدان سلیمانی و ابومهدی در پیدا و پنهان، در تاریکی و روشنایی و در آسودگی و سختی با یکدیگر کار کردند و تقدیر الهی نیز آن بود که در نهایت در کنار هم به مقام شهادت نائل شوند.

«علی الاسدی» افزود: «تاریخ برای آیندگان صفحات جدیدی را خواهد نوشت که مقاومت چگونه توسط دو تن از بزرگترین فرماندهان تاریخ به بالاترین قله رسید. اذان صبح، شهادت خواهد داد که آنان با خون خود وضو گرفتند و شیطان اکبر، اعوان خود را برای از میان برداشتن آنان مسلح ساخت.»

این شخصیت عراقی تأکید کرد که انتقام فرماندهان مقاومت هنوز گرفته نشده و همچنان خون این دو شهید بر زمین فرودگاه روان است.

او در ادامه از دولت عراق خواست تا به وظیفه خود در خصوص برملا ساختن جزئیات این جنایت عمل کند و گفت که ما به عنوان یک گروه مقاومت تاکید داریم که جنبش نجباء متعهد به خونخواهی این دو شهید به‌واسطه همه اقدامات قانونی و مشروع است.

رئیس شورای سیاسی جنبش نجباء در پایان گفت: «انتقام ما، انتقام از شخص نخواهد بود و محدود به زمان و مکان خاصی نیست. انتقام ما در ادامه مسیری است که تا کنون طی شده و مقدمه‌ای است برای آنچه که در آینده پیش خواهد آمد. این انتقام، تحقق وعده خداوند است.»

دولت آمریکا در بامداد ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند.

فارس

پربیننده ترین خبرها