مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام آمریکا در تحریم «فالح الفیاض» را محکوم کرد

مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام آمریکا در تحریم «فالح الفیاض» را محکوم کرد
شنبه 20 دی 1399 - 14:36

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام رئیس سازمان الحشد الشعبی در فهرست تحریم‌ها را به شدت محکوم کرد.

العالم - عراق

شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای طی تبریک به نیروهای پلیس عراق به مناسبت نود و نهمین سالگرد تاسیس پلیس عراق و تمجید از نقش آنها در نبرد با داعش به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در قرار دادن نام «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی در فهرست تحریم‌ها واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: ما به شدت تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا در قرار دادن نام رئیس سازمان الحشد الشعبی در فهرست تحریم‌ها را محکوم و رد می‌کنیم. الحشد یک موسسه و سازمان زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح است و الفیاض یک شخصیت دولتی و ملی مبارز است.

در این بیانیه آمده است: تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا بیانگر رویکرد دولت آمریکا در تعدی به الحشدالشعبی است که با ترور فرماندهان پیروزی و بمباران مقرهای الحشد و کشتار ده‌ها مبارز مجسم شد. ما تاکید می‌کنیم که اجرای مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از کشور می‌تواند به این تحقیر کردن و دخالت در امور عراق پایان دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای با اعلام قرار گرفتن الفیاض در لیست تحریم‌های آمریکا مدعی شد که تحریم علیه این مقام عراقی با موضوع نقض حقوق بشر مرتبط است.

این تحریم‌ها علیه الفیاض در حالی اعمال می‌شود که وی چندی پیش درباره توطئه‌ها برای تخریب چهره سازمان الحشد الشعبی هشدار داده بود.

وی در سخنانی گفته بود: «الحشد الشعبی برخاسته از ملت عراق است و برای همیشه وفادار به ملت عراق و صاحبان خواسته‌های برحق آنها خواهد ماند. الحشد الشعبی ابزار سرکوبگری یا ابزاری در دست یک ظالم یا فاسد نیست؛ بلکه ابزار گسترش آرامش و ثبات در کشور است.»

رئیس سازمان الحشد الشعبی با هشدار درباره توطئه‌ها برای تخریب چهره این سازمان افزود: «رزمندگان الحشد الشعبی نگهبانان ملت عراق هستند و وفادار آنها باقی خواهند ماند و با کسانی که می‌خواهند کشور را سرنگون کنند، مبارزه خواهند کرد.»

وی جوانان را سلاح و رکن اصلی سازمان الحشد الشعبی دانست و گفت: «برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌ها توسط اداره رسانه الحشد الشعبی می‌تواند جوانان را درباره اهداف و خط مشی الحشد الشعبی روشن‌تر کند.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها