تجمع اعتراضی مردم قامشلی علیه شبه نظامیان مورد حمایت اشغالگران آمریکایی

تجمع اعتراضی مردم قامشلی علیه شبه نظامیان مورد حمایت اشغالگران آمریکایی
شنبه 20 دی 1399 - 19:14

مردم شهر قامشلی سوریه در مخالفت با اقدامات شبه نظامیان عضو نیروهای دمکراتیک سوریه (مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی) که با هدف محدود کردن مردم و محاصره آنها انجام می شود، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) مردم شهر قامشلی روز شنبه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز همچنین نسبت به اقدام "شبه نظامیان قسد" در جلوگیری از ورود مواد غذایی و انتقال اورژانسی افراد بدحال به خارج از شهر که بحران انسانی را در این شهر به وجود آورده، تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان قسد مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی، محله‌های «طی» و «حلکو» در شهر قامشلی را محاصره کرده و از ورود مواد غذایی برای مردم جلوگیری می‌کنند تا از این طریق آن‌ها را تحت فشار قرار دهند و تسلیم اقدامات جنایتکارانه خود کنند.

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و امکانات خدماتی به ویژه ایستگاه‌های آب و برق توسط نیروهای اشغالگر ترکیه که منجر به خروج این زیرساخت ها از چرخه خدمات برای مدت طولانی می‌شود و همچنین اشغال زمین، غارت محصولات کشاورزی، سوزاندن زمین‌ها و حملات روزمره به خانه‌ها و روستاها توسط مزدوران تروریست آن‌ها که امنیت ساکنان را از بین برده، محکوم کردند.

«شیخ حمید الاسعد» از بزرگان طایفه بانی سبعه در گفت وگو با خبرنگار سانا اظهار داشت: مردم قامشلی جمع شدند تا سخنان خود را به تمام جهان برسانند و محاصره برادران خود از جمله کودکان، پیران و زنان را در این منطقه محکوم کنند و خواستار آن هستند که به حضور این شبه نظامیان در استان حسکه که مردم را به وحشت انداخته، پایان دهند.

«عبدالغنی اللیلو» یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تجمع با اشاره به اینکه مردم محله «طی» در هفتمین روز متوالی در محاصره هستند و این اقدام نیروهای «قسد» مورد حمایت آمریکا، ناجوانمردانه است، گفت: این اقدام برای ایجاد شکاف بین مردم سوریه انجام می‌شود، اما تاکید می‌کنیم که همه ما تحت لوای سوریه و زیر چتر و حمایت ارتش سوریه که تنها امید مردم برای ریشه کن کردن تروریسم است، قرار داریم.

«نور العلی» یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت که مردم الجزیره سوریه تاکنون چنین اعمال و تبعیض را مشاهده نکرده‌اند، اما با حضور نیروهای اشغالگر که سیاست آن‌ها بر جدایی استوار است، اکنون شاهد چنین کارهایی هستیم.

وی تاکید کرد که تبعیت شبه نظامیان (قسد) از نیروهای اشغالگر آمریکایی و فرمانبرداری از افرادی که سرزمین سوریه را اشغال کرده و غلات، نفت و همه ثروت را می‌دزدند، موجب محرومیت صاحبان واقعی آن‌ها شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش امریکا از سال ۱۳۹۴ در راستای حمایت از تروریست‌های مستقر در شرق سوریه و بدون اجازه دولت این کشور نیروهای خود را وارد بخش‌های شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن کرده است.

استان الحَسَکه یکی از استان‌های کشور سوریه در شمال شرق این کشور است. شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا از مهم‌ترین شهرهای این استان هستند.

پربیننده ترین خبرها