درخواست استعفای جانسون؛ نتیجه تازه ترین نظر سنجی در انگلیس/ کاهش حمایت انگلیسی ها از نحوه مقابله دولت با کرونا

درخواست استعفای جانسون؛ نتیجه تازه ترین نظر سنجی در انگلیس/ کاهش حمایت انگلیسی ها از نحوه مقابله دولت با کرونا
يکشنبه 21 دی 1399 - 11:39

روزنامه گاردین با اشاره به تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس، از خواست اکثریت مردم این کشور برای کناره‌گیری بوریس جانسون از سمت نخست‌وزیری خبر داد.

العالم ـ اروپا

به گزارش تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، بر اساس آخرین نظرسنجی انجام‌شده در انگلیس، بیشتر افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی بر این عقیده هستند که «بوریس جانسون» باید از نخست‌وزیری استعفا دهد.

نظرسنجی‌های پایگاه اپینیوم (Opinium) نشان می‌دهد که ۴۳ درصد انگلیسی‌ها بر این عقیده هستند که جانسون باید از سمت نخست وزیری استعفا دهد.

گاردین نوشت: نتایج نخستین نظرسنجی سال ۲۰۲۱میلادی این پایگاه که در روزهای ۶ و ۷ ژانویه (۱۷ و ۱۸ دی) از میان دو هزار و سه نفر انجام گرفته، نشان می‌دهد که ۴۳ درصد انگلیسی‌ها معتقد به استعفای جانسون بوده و ۴۰ درصد هم طرفدار ماندن وی در مقام رهبر حزب محافظه کار هستند. از سوی دیگر، ۲۰ درصد رای دهندگان خواهان استعفای «کی‌یر استامر» به عنوان رهبر حزب کارگر بوده و ۵۲ درصد هم خواهان ماندن وی در این مقام شدند.

در این نظرسنجی نشانه‌های محسوسی از کاهش حمایت از دولت در خصوص نحوه مدیریت در مقابله با ویروس کرونا دیده شده است؛ به گونه‌ای که نزدیک به ۷۲ درصد (۴ درصد بیش از آخرین نظرسنجی) فکر می‌کنند دولت به‌اندازه کافی در مقابله با همه گیری کووید-۱۹ سریع عمل نکرده و ۴۲ درصد (۴ درصد بیشتر) هم معتقد هستند دولت به هیچ عنوان در مقابله با همه گیری شدت عمل به خرج نداده است.

در این میان، بیش از ۶۴ درصد خواهان دولتی هستند که در موقع لزوم به سرعت مقررات قرنطینه وضع کند. همزمان ۲۵ درصد هم دولتی خواسته‌اند که تلاش کند تا حد امکان از وضع مقررات قرنطینه جلوگیری به عمل آورد.

نگاهی به نتایج این نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد حمایت کلی از جانسون اندکی کاهش یافته است. رقم کلی حمایت از جانسون اکنون ۳۷ درصد است که یک درصد نسبت به آخرین نظرسنجی در ماه نوامبر (آبان) کاهش یافته و در مقابل ۴۵ درصد (یک درصد افزایش) هم او را تائید نمی‌کنند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شده است که میزان حمایت مردمی از نحوه مدیریت دولت جانسون در مقابله با ویروس کرونا به طور کلی نیز کاهش چشمگیری داشته است. به عبارتی در حال حاضر ۳۱ درصد مردم (۳ درصد کاهش) نحوه مدیریت وی را در واکنش به کووید-۱۹ تائید و ۴۸ درصد (۳ درصد) رد می‌کنند. این نظرسنجی بالاترین میزان نارضایتی از دولت انگلیس را از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان) به این سو نشان می‌دهد.

به طور کلی، حزب کارگر با ۴۰ درصد آرا نسبت به حزب محافظه کار با ۳۹ درصد آرا پیشرو است.

پربیننده ترین خبرها