حزب‌الله تحریم آستان قدس رضوی و وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد

حزب‌الله تحریم آستان قدس رضوی و وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد
شنبه 27 دی 1399 - 11:21

جنبش حزب‌الله لبنان تحریم آستان قدس رضوی (ع) را اهانت به اسلام خواند و همچنین اقدام اتحادیه اروپا در تحریم وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد.

العالم _ سوریه

جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (شنبه)، در دو بیانیه اقدام اتحادیه اروپا در تحریم «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و همچنین اقدام آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی (ع) در فهرست تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، در بیانیه حز‌ب‌الله آمده است: «اتحادیه اروپا سیاست‌های خصمانه خود را علیه سوریه، دولت قانونی و ملت مقاوم این کشور ادامه داد و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه را که برای روشن کردن موضع سوریه در محافل بین‌المللی و برای در دفاع از سوریه، منافع و تصمیمات حاکمیتی این کشور تلاش ویژه‌ای می‌کرد، هدف قرار داد».

حزب‌الله در ادامه تأکید کرد: «حزب‌الله تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه وزیر [خارجه سوریه] فیصل المقداد اعمال کرد، محکوم و از اقدام این اتحادیه در در پیش گرفتن سیاست عداوت و ایجاد تنش علیه سوریه ابراز تأسف می‌کند. این اتحادیه که خود برای تروریسم و سازمان‌های تروریستی و حمایت از آنها پوشش ایجاد می‌کند، به جای آنکه از راه وزارت خارجه سوریه و با ایجاد کانال‌های گفت‌و‌گو با کشور سوریه و تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه تلاش کند، یک وزیر در دولت قانونی سوریه را تحریم کرد».

حزب‌الله در ادامه همبستگی خود را با وزیر خارجه سوریه اعلام و از تجریه دیپلماتیک و نقش موثر او در خدمت به مردم سوریه در طی چند سال گذشته تمجید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها