در روز جهانی علیه جنگ؛

زنگ‌ها برای بیدار کردن وجدان‌ها به صدا درآمده است

زنگ‌ها برای بیدار کردن وجدان‌ها به صدا درآمده است
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 16:40

25 ژانویه برابر است با "روز جهانی علیه جنگ یمن". مردم این کشور از سال 2015 با بزرگترین فاجعه انسانی روی زمین دست و پنجه نرم می کنند. در این سال ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی با حمایت علنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس و فرانسه، با بهانه مضحک در سکوت محافل بین المللی به خصوص کشورهای غربی به یمن حمله کرد.

العالم- درگوشی

ملت یمن از 6 سال پیش با فاجعه ای که حاصل تکبر و حرص و سادیسم و عقب ماندگی است دست و پنجه نرم می کند. این کشور اکنون در معرض هجوم ائتلاف تجاوز و گرسنگی و انواع بیماری های از جمله ویروس کروناست به طوری که نیمی از این ملت در آستانه گرسنگی و قحطی قرار گرفته اند. این در حالی است که بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا متعلق به این کشور است که از هر 4 نفر یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهد.

به موازات چنین وضعیت فجیع و هولناکی، کشورهای متجاوز هم این کشور را به منظور جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه، از زمین و هوا و دریا محاصره کرده اند. آنها می کوشند که ملت یمن را بین دو گزینه گرسنگی و بیماری یا تسلیم تحت فشار قرار دهند.

امروز جهان فهمیده است، متجاوزان قصد توقف جنگ و جنایت علیه یمن را ندارند و پس از شکست عربستان و امارات د رتحقق اهداف مورد نظر، تازه دریافته است که عربستان و امارات فقط ویترین جنگی هستند که آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه گردانندگان اصلی آن هستند که پس از شکست این دو کشور در تحقق ائتلاف شرارت، خود وارد عمل شده اند.این مسأله سازمان های بین المللی را بر آن داشت تا زنگ خطر را به صدا درآورد و وجدان خفته جهان را بیدار کنند. 300 سازمان بین المللی در "روز جهانی علیه جنگ یمن"، با صدور بیانیه ای خواستار پایان هر چه سریع تر تجاوز این ائتلاف به یمن شدند.

این سازمان ها که از کشورهای مختلف آمریکا، انگلیس، یمن، استرالیا، کانادا، شیلی، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوییس هستند، اعلام کرده اند که این تجاوز بدون حمایت های تسلیحاتی کشورهای غربی از عربستان و امارات نمی تواند ادامه داشته باشد.

این سازمان‌ها خواستار توقف فوری تجاوز و حمایت تسلیحاتی غرب از عربستان و امارات و رفع محاصره یمن و بازگشایی همه بنادر این کشور و ورود کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ مانعی به این کشور شدند.

آنچه در بیانیه سازمان‌های بین‌المللی درباره نقش نیروهای غربی در تداوم جنگ علیه یمن ذکر شده، مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بند بیانیه بوده است.

تحولات 6 سال اخیر تأکیدی بر این امر است که رژیم‌های سعودی و امارات سازو کارهای رژیم صهیونیستی را در یمن پیاده می‎‌کنند و هر آنچه که درباره بهانه‌های سخیف درباره مشروعیت گفته شده صرفا گمراه کردن افکار جهانی است.

تمامی گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی تأکید دارند که نقش اسرائیل در جنگ یمن از حالت محرمانه به حالت علنی منتقل شده است آن هم نه به دلیل عادی‌سازی‌ها میان رژیم‌های عربی و صهیونیستی، بلکه به دلیل ناکام ماندن رژیم‌های سعودی و امارات در تحقق بخشیدن به اهداف و منافع اسرائیل در یمن.

ناظران بر تحولات یمن می‌گویند که تصادفی نیست که سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر از تریبون رسانه‌‌های سعودی، بر موضع خصمانه علیه محور مقاومت به‌ویژه یمن و عراق تأکید کند. او در گفت‌وگو با پایگاه خبری "ایلاف" سعودی تأکید کرده است: "ایران ممکن است از عراق یا یمن به اسرائیل حمله کند و ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد ایران در آنجا هواپیماهای هدایت‌شونده و موشک‌های هوشمندی را توسعه داده که قادرند به اسرائیل برسند." این اظهارات در واقع با هدف بهانه‌تراشی و توجیه نقش این رژیم جنایتکار در جنگ علیه یمن مطرح شده است.

این سخنگو در ادامه گفت‌وگویش با پایگاه خبری ایلاف ادعا کرد: "هنگامی که آویو کوخاوی فرمانده ستاد کل ارتش اسرائیل، ایران را نسبت به هر گونه حمله علیه اسرائیل برحذر داشت، منظورش هرگونه حمله از عراق و یمن بود و هنگامی که از دایره کشورهای دوم سخن به میان آورد، منظورش از دایره کشورهای اول، لبنان و سوریه بود." چنین اظهارات تأکیدی دوباره بر نقش رژیم اسرائیل در جنگ یمن است که از سوی کشورهای غربی حمایت و پشتیبانی می‌شود. البته دولت صنعا واکنشی تند و قاطع نشان داده و تأکید کرده است که رژیم اسرائیل در صورت اصرار به تداوم جنگ علیه یمنی‌ها، هدف موشک‌ها و پهپادهای یمنی خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها