حلب یا کردستان سوریه؟!

حلب یا کردستان سوریه؟!
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 21:14

سررشته‌های بازی سیاسی استعماری در حال نمایان شدن است؛ چرا که رسانه‌‌های شبه‌نظامیان تروریستی طرفدار اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای در شمال سوریه اقدام به تحریف اسم تاریخی و اصیل حلب سوریه به "کردستان" کرده‌اند.

العالم- کشکول

رسانه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ترکیه و آمریکا خبر ربوده شدن یک دختر نوجوان سوریه در استان حلب را اینگونه گزارش دادند که "یک دختر نوجوان کُرد توسط تروریست‌ها در شهرک جندیرس در عفرینِ کردستان سوریه ربوده شده است." همین عنوان خبری قطعا پیامدهای وخیمی در شمال سوریه خواهد داشت که تحت اشغال گروه‌های تروریستی قرار دارد و ارتش سوریه به عملیات آزادسازی آن ادامه می‌دهد. گروهک مزدور از کُردهای سوریه و عراق که فریب موساد و سیا را خورده‌، به دنبال تاسیس کشوری در منطقه غرب آسیا است تا دست راست رژیم اشغالگر و مجری سیاست‌های توسعه‌طلبانه آن و تحقق اهداف و نیات شومش در این منطقه باشد ولی تلاش‌های خبیثانه تروریست‌ها بی‌نتیجه خواهد بود.

گروه‌های تروریستی تحت حمایت ارتش‌های اشغالگر ترکیه و آمریکا در شمال سوریه، که به "قسد" معروف هستند کنترل منطقه عفرین را از سال 2018 بعد از درگیری 58 روزه با "نیروهای دموکراتیک سوریه"، که از پشتیبانی ترکیه برخوردار شدند، در دست گرفتند.

طی ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2020، این گروه‌های تروریستی 237 تن از اهالی شهرهای عفرین و سری‌کانیه را ربودند که سرنوشت 133 تن از انها، از جمله 18 زن و 3 کودک، همچنان نامعلوم است.

سیطره گروه‌های تروریستی بر منطقه عفرین سوریه به مصادره و سرقت تمامی اموال غیرنظامیان منجر شده است. اهالی عفرین می‌گویند با آغاز فصل درو و برداشت محصولات، تروریست‌ها اقدام به سرقت محصولات کشاورزی به‌ویژه زیتون و خرما کردند و آنها همچنین به بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه و ربودن غیرنظامیان و یورش به خانه‌هایشان دست می‌زدند و با آواره کردن ساکنان عرب و کُرد، بافت جمعیتی این منطقه را دچار تغییر کرده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها