نان شهروندان و کودکان سوری، سلاح قسد در برابر دولت

نان شهروندان و کودکان سوری، سلاح قسد در برابر دولت
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 17:53

برای پنجمین روز متوالی نانوایی های الحسکه به خاطر محاصره این شهر و دو منطقه مسکونی شهر القامشلی و جلوگیری از ورود آرد و سوخت، توسط شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا تعطیل است که حدود 100 هزار غیر نظامی را از دست یافتن بر نان محروم کرده این در حالی است که ورود مواد غذایی و تانکرهای آب نیز 18 روزی است ممنوع شده است.

العالم - كشكول

محاصره قسد هم چنین شامل جلوگیری از ورود تانکرهای آب و سوخت است که به توقف فعالیت موتورهای دیزلی و قطعی برق برای بیش از 22ساعت روزانه منجر شده است.

ساکنان الحسکه اعلام کردند،اقدامات قسد جدید نیست و اجرای برنامه های اشغالگران آمریکایی است که در صدد گرسنه نگاه داشتن همه مردم سوریه با اجرای قانون سزار هستند و نقش ها میان شبه نظامیان و دستورات دولت آمریکا از محاصره ظالمانه و هدف گیری مردم سوریه می چرخد .

ساکنان الحسکه خواهان ضرورت مداخله سازمان های بین المللی عامل در زمینه انسانی برای توقف نقض های قسد در حق هزاران مردم دو شهر الحسکه و القامشلی هستند.

غسان حلیم خلیل استاندار الحسکه نیز گفت : ساکنان مناطق مرکزی شهر الحسکه و دو منطقه حلکو و طی از محاصره ظالمانه رنج می برند که موجب کمبود و نبود لوازم اساسی زندگی مانند آب،برق،نان و سوخت شده است.

وی افزود: این اقدامات در حق ساکنان در سطح جنایت در حق بشریت است که شبه نظامیان قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی مرتکب می شوند.

برخی منابع محلی آگاه نیز تاکید کردند: مذاکرات ارتش سوریه و قسد متوقف است زیرا ارتش درخواست های قسد را غیر واقعی و دست نیافتنی می داند و می گوید همه شواهد می گوید این محاصره با دستورات اشغالگران آمریکایی شکل گرفته و اطلاعاتی از انگیزه آن وجود ندارد.

برخی پایگاههای کرد به نقل از بدران جیاکرد مشاور دولت خودگردان گفت : محاصره مناطق تحت تسلط دولت با لغو محاصره مناطق الشیخ مقصود، اشرفیه و تل رفعت در استان حلب توسط ارتش و آزادی افرادی که اخیرا بازداشت شده اند، پایان می یابد این در حالی است که برخی منابع سوریه محاصره هر منطقه یا شهرک حلب و ریف حلب را تکذیب و از وفور مواد غذایی و ادامه فعالیت ها خبر دادند.

ساکنان الحسکه در اعتراض به محاصره خود و ابراز خشمشان امروز یکشنبه در مخالفت به این محاصره تظاهرات کردند .

خبرنگار شبکه العالم در سوریه گفت : افراد مسلح قسد به ساکنان معترض شلیک کرده که به شهادت یک غیر نظامی و زخمی شدن 4 نفر منجر شد.

شیوخ و ریش سفیدان و قبائل عربی استان الحسکه نیز تاکید کردند ساکنان استان همه در مقابله با شبه نظامیان قسد مرتبط با اشغالگران آمریکایی متحد هستند و ارتش سوریه تضمین برقراری صلح داخلی و لغو محاصره جنایتکارانه ای است که این شبه نظامیان در حق غیر نظامیان الحسکه اعمال می کنند.

بر هیچ کسی پوشیده نیست که این اقدامات در راستای جنایت های ضد بشری است که در پیش چشمان محافل بین المللی و با تایید آمریکا انجام می شود .پس کجایند کسانی که فریاد حقوق بشر سر می دهند ؟ چرا این سکوت ادامه دارد ؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها