یک کاروان لجستیک آمریکا در مرکز عراق هدف قرار گرفت

یک کاروان لجستیک آمریکا در مرکز عراق هدف قرار گرفت
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 18:37

منابع عراقی گزارش دادند که یک کاروان حامل تجهیزات لجستیکی آمریکا در مرکز عراق هدف حمله قرار گرفته است.

العالم _ عراق

منابع عراقی، عصر امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که یک کاروان لجستیک آمریکا در استان «بابل» (جنوب بغداد) هدف قرار گرفته است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد که این کاروان در شهر «الحله» در مرکز استان بابل هدف قرار گرفته است.

شبکه عراقی «السومریه» نیز ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که کاروان یادشده وابسته به ائتلاف آمریکایی بوده و در پی این انفجار، به یکی از خودروهای این کاروان خسارت وارد شده است.

طی ماه‌های اخیر، کاروان‌هایی که برای نظامیان آمریکایی مستقر عراق تجهیزات لجستیک حمل می‌کردند، بارها هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس معاون پیشین رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند؛ با این حال واشنگتن همچنان از خارج کردن نیروهای خود از عراق امتناع می‌کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تأکید دارند.

پربیننده ترین خبرها