در گفتگو با العالم مطرح شد؛

عضو مجلس شورای یمن: ارتش و کمیته های مردمی در صدد تکمیل آزادسازی مارب هستند

سه شنبه 14 بهمن 1399 - 20:26

عضو مجلس شورای یمن و یکی از شیوخ قبایل در مارب تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در صدد آزادسازی کامل استان مارب هستند، نیروهایی که توانستند مساحت های گسترده ای را به آغوش وطن بازگردانند؛ اینک نیز می توانند دیگر مناطق باقیمانده از مارب را نیز ازاد کنند.

العالم ـ یمن

"محمد علی طعیمان" در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه ضیف و حوار گفت: استان مارب شاهد پیشروی های گسترده توسط ارتش یمن و کمیته های مردمی است. مزدوران مواضع بسیار و مناطقی گسترده از جمله شهرهای مدغل و مجزر و رحبه و ماهلیه را ازدست دادند و این علاوه بر شهرهای صرواح و حریب قرامیش و بدبده و... است. این شهرها به طور کامل آزاد شدند.

وی افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این مواضع را تحت کنترل گرفتند و تجهیزات نظامی بسیاری به غنیمت گرفتند و خسارت ها و تلفات جانی به مزدوران وارد شد و شمار زیادی از آنها کشته و یا زخمی و یا اسیر شدند و این علاوه بر از دست رفتن اردوگاه ها از جمله اردوگاه ماس از دستان مزدوران است.

عضو مجلس شورای یمن تصریح کرد که جنگ ابتدا از نهم و الجوف آغاز شد تا به ورودی های مارب رسید. اینک کافی است بگوییم که باندهای دشمن و مزدوران در تیررس ارتش و کمیت های مردمی قرار دارد از جمله اردوگاه الدوین است که اتاق عملیات ائتلاف متجاوز سعودی را دربردارد.

طعیمان توضیح داد که نبردها اینک در ورودی شهر مارب از غرب و شمال این شهراست. همچنین در شهر وادی عبیده نبرد سختی در جریان است. در جنوب نیز نبردها در ورودی شهر الجوبه است که 50 کیلومتر از جنوب مرکز استان فاصله دارد.

وی به مواضع قبایل مارب نیز اشاره کرد و گفت: موضع قبایل مارب از همان ابتدای جنگ برکسی پوشیده نبود. اکثر آنها به ارتش و کمیته های مردمی ملحق شدند و با فداکاری های بیشمار در میدان های نبرد ایستادگی کردند و در آزادسازی مناطق مشارکت داشتند.

پربیننده ترین خبرها