موفقیت پکن در مهار کرونا؛

آمادگی چین برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲

آمادگی چین برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲
پنج‌شنبه 16 بهمن 1399 - 11:45

رییس کمیته بین المللی المپیک، با اشاره به تدارکات مطلوب بازی های زمستانی المپیک پکن نسبت به برگزاری موفق این بازی ها ابراز اطمینان کرد و گفت پکن آماده برگزاری این بازی ها است.

العالم ـ آسیا

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک، روز پنجشنبه در گفت و گو با رادیو بین المللی چین اظهار داشت: از یک طرف چین با موفقیت کرونا را مهار کرده و از سوی دیگر ورزش و بازی های المپیک را به عنوان بخشی از روند عادی سازی اقدامات خود در شرایط شیوع کرونا تلقی کرده است.

وی افزود: من از «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین تشکر می کنم و از تدارکات کنونی بسیار راضی هستم. به ویژه این که در شرایط شیوع کرونا، تمامی استادیوم ها و میدان های ورزشی یک سال زودتر آماده شده است که نمونه خوبی از پویایی، عزم راسخ و کارآیی بالای چین است که من به آن بسیار احترام می گذارم.

باخ همچنین ورزشکاران چینی را به استفاده از فرصت تاریخی بازی های زمستانی المپیک پکن و ثابت کردن توانایی خود مورد تشویق قرار داد و نسبت به علاقه بیشتر مردم چین به ورزش های برفی و یخی ابراز خرسندی کرد و آن را یک دستاورد بزرگ خواند.

وی گفت: استادیوم های بازی های زمستانی المپیک در آینده به توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه برای مردم چین یاری کرده و مناطق کوهستانی را به جاذبه های گردشگری تبدیل خواهد کرد.

رییس کمیته بین المللی المپیک تاکید کرد: پکن نخستین شهری است که میزبان بازی های تابستانی و زمستانی المپیک است و فصل جدیدی برای بازی های المپیک باز خواهد کرد.

او افزود: در تدارکات بازی های زمستانی المپیک شاهد همت بلند و نوآوری چین هستیم و بر این باوریم چین درصدد است تا یک دوره بازی المپیک سازگار با خنثی کردن کربن برپا کند. افزون بر این، تمامی استادیوم ها از انرژی های بازیافت پذیر از جمله انرژی های خورشیدی و بادی استفاده می کنند. همه این اقدامات برای توسعه پایدار ورزش های زمستانی سودمند بوده و خدماتی شایسته ارایه می شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ساخت و ساز تمامی استادیوم ها و ورزشگاه های بازی های زمستانی المپیک ۲۰۲۲ پکن انجام شده و شرایط برای برگزاری مسابقات آزمایشی فراهم شده است.

بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن یک سال دیگر برابر با ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها