دوشیدن بیشتر گاو شیرده عربستان؛ پرونده خاشقچی بار دیگر گشوده شد

دوشیدن بیشتر گاو شیرده عربستان؛ پرونده خاشقچی بار دیگر گشوده شد
شنبه 18 بهمن 1399 - 18:02

کاربران شبکه های اجتماعی تاکید کردند که اقدام دولت جدید آمریکا برای گشودن پرونده کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی حاکی از تلاشهای واشنگتن برای دوشیدن بیشتر عربستان است.

العالم ـ عربستان سعودی

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته جنایت کشته شدن جمال خاشقچی در کنسولگری کشورش در استانبول را یک جنایت هولناک توصیف کرد و بار دیگر تکرار کرد که دولت امریکا تاکید دارد تا گزارش اطلاعاتی درباره این جنایت از حالت محرمیت خارج شود. ساکی در عین حال از پاسخ دادن به این سوال درباره اینکه دولت آمریکا به سبب کشته شدن خاشقچی تحریم هایی علیه عربستان اعمال خواهد کرد، طفره رفت.

کاربران اظهار داشتند که این اظهارات بیانگر عزم و اراده دولت جدید امریکا برای دوشیدن بیشتر عربستان سعودی است.

برخی دیگر از کاربران نیز خاطرنشان کردند که این اظهارات تاکیدی بر آن است که دوران ترامپ برای باج گیری از عربستان به پایان رسید و مرحله بایدن برای باج گیری با استفاده از پرونده خاشقچی آغاز شده است؛ رؤسا تغییر می کنند، اما باج گیری ادامه دارد.

کاربران دیگری اظهار داشتند که این فشارها به مساله عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر مربوط می شود.

برخی از فعالان نیز توییت کردند که اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره گزارش کشته شدن خاشقچی بیانگر آن است که بن سلمان فرمان این جنایت را صادر کرده بود. و هدف از برانگیختن این مساله در این زمان باج گیری از عربستان است چرا که ولعیهد سریعا خواسته های دولت جدید امریکا را اجابت خواهد کرد.

برخی فعالان توضیح دادند که آمریکا قتل خاشقچی را جنایتی هولناک می داند اما به کشته شدن غیرنظامیان و کودکان یمن اهمیتی نمی نهد.

کاربران تاکید کردند که سخن امریکا درباره قتل خاشقچی در پی اظهاراتش مبنی بر توقف حمایت نظامی از عربستان و دعوت به توقف جنگ یمن، دلیلی بر این امر است که آمریکا آن گونه که ادعا می کند به اوضاع انسانی یمن اهمیتی نمی نهد. بلکه این اظهارات در واقع برای دوشیدن گاو شیرده است.

برخی کاربران نیز خاطرنشان کردند که امریکا پرونده قتل خاشقچی را از حالت محرمانه خارج نخواهد کرد. آمریکا به نفت عربستان نیاز دارد و با عدم ارائه کمک در جنگ یمن و گشودن پرونده خاشقچی به دنبال باج گیری از عربستان است.

پربیننده ترین خبرها