مقام امنیتی سابق عربستان : افراد بن سلمان قصد کشتن دخترم را داشتند

مقام امنیتی سابق عربستان : افراد بن سلمان قصد کشتن دخترم را داشتند
شنبه 18 بهمن 1399 - 12:07

«سعد الجبری» مقام سابق اطلاعات سعودی با تشکیل پرونده ای در واشنگتن فاش کرد که مقامات سعودی سعی داشتند دخترش را برای رفتن به کنسولگری عربستان در استانبول جایی که جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف ولیعهد عربستان کشته شد، فریب دهند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱ روزنامه کانادایی «تورنتو ستار» با اعلام این خبر نوشت که در متن شکایت الجبری مقام سابق اطلاعات سعودی، آمده است: اگر این ادعاها خیالی به نظر می رسد، دلیل آن این است که درک عمق فساد متهم محمد بن سلمان و افرادی که ملزم به اجرای آن هستند، دشوار است.

این روزنامه افزود: افراد بن سلمان در سپتامبر ۲۰۱۸ به دنبال فریب «حصه» دختر الجبری به کنسولگری عربستان در استانبول، محل زندگی وی بودند.

الجبری گفت که «سالم المزینی» یکی از دستیاران بن سلمان که در عربستان به سر می برد سعی داشته تا با تحت فشار گذاشتن دخترش او را وادار به تمدید گذرنامه و بازگشت به عربستان کند.

به نوشته وال استریت ژورنال الجبری سالها در وزارت کشور همراه بن نایف بود و به او کمک می­ کرد و مقامات پیشین آمریکا وی را به دلیل کمک به جلوگیری از حملات تروریستی به اهداف غربی حمایت می­ کردند.

وی که زمانی رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود و اکنون در کانادا در تبعید بسر می‌برد، چند ماه پیش با ارائه شکایتی به یک دادگاه آمریکایی گفت: محمدبن سلمان ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۸ میلادی تیمی را برای ترور وی (به کانادا) اعزام کرد اما این طرح از سوی مقامات کانادایی خنثی شد.

الجبری به دادگاه آمریکایی اعلام کرد که ماموران سعودی با روادید گردشگری و با همراه داشتن ابزارآلات ارّه کردن جسد و کشتن او وارد کانادا شده اند.

به گزارش ایرنا، بن سلمان که بعد از کنار زدن ولیعهد پیشین و نشستن بر روی کرسی وی نتوانست مشروعیتی را به دست بیاورد به همین دلیل تلاش می کند از دست همه مخالفان خود خلاص شود از جمال خاشقچی گرفته تا الجبری، اما قضیه الجبری با خاشقچی متفاوت است.

الجبری همچون بن سلمان رابطه خوبی با برخی مسئولان آمریکایی دارد و از حمایت آنها برخوردار است، موضوعی که خاشقچی فاقد آن بود.

پربیننده ترین خبرها