استاندار هرات از ایران به خاطر مهار آتش سوزی دوغارون قدردانی کرد

استاندار هرات از ایران به خاطر مهار آتش سوزی دوغارون قدردانی کرد
يکشنبه 26 بهمن 1399 - 07:41

استاندار هرات شب گذشته در دیدار با استاندار خراسان رضوی در که در استان هرات افغانستان صورت گرفت، از همکاری ایران برای مهار آتش سوزی گمرگ اسلام قلعه در مرز دوغارون قدردانی کرد.

العالم ـ آسیا

دفتر مطبوعاتی استانداری هرات افغانستان در اطلاعیه‌ای خاطرنشان کرد: در این دیدار که شامگاه شنبه در مرز صورت گرفت، همکاری های دو طرف پیرامون آخرین اقدامات درخصوص مهار آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه و مرز دوغارون نزدیکی مرز ایران و افغانستان بررسی شد.

در این دیدار سید عبدالوحید زاهد قتالی از همکاری استاندار خراسان رضوی و هماهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در زمینه اعزام تیم های آتش‌ نشان از شهر مشهد به گمرک اسلام قلعه قدردانی کرد.

در این دیدار که رییس نمایندگی وزارت خارجه و رئیس اتاق تجارت نیز حضور داشتند، همچنان در باره اقدامات در زمینه از سرگیری فعالیت های گمرکی و ترانزیتی بین دو کشور و فراهم سازی تسهیلات برای صادرات و واردات تبادل نظر شد.

براساس اعلام مقامات افغانستان حدود ساعت ۱۲:۳۰ یک تانکر گاز در گمرک اسلام قلعه در مرز دوغارون افغانستان نزدیک ایران منفجر شد. براساس گزارش های اولیه این آتش سوی بیش از 50 میلیون دلار خسارت وارد کرده و حدود 500 تانکر نفت و گاز دچار حریق شد.

پربیننده ترین خبرها