رسانه ترکیه ای: ایران، روسیه و ترکیه فردا دور دیگری از مذاکرات آستانه را برگزار می‌کنند

رسانه ترکیه ای: ایران، روسیه و ترکیه فردا دور دیگری از مذاکرات آستانه را برگزار می‌کنند
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 16:52

رسانه‌ها از برگزاری دور دیگری از مذاکرات روند آستانه در شهر «سوچی» در روسیه با حضور مقامات ایران، روسیه و ترکیه برای ارزیابی کمیته قانون اساسی سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

ایران، ترکیه و روسیه سه کشور عضو مذاکرات روند آستانه فردا سه شنبه برای پانزدهمین بار در شهر« سوچی» روسیه گرد هم می‌آیند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» این نشست به منظور بررسی روند قانون اساسی جدید سوریه است. این نشست در پی ناکامی در دور پنجم کمیته قانون اساسی سوریه که 29 ژانویه در ژنو تشکیل شد، برگزار خواهد شد. «گیر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، پس از این گردهمایی گفت: «برای من این نشست ناامیدکننده بوده است.»

بر اساس این گزارش، این سه کشور اواخر ژانویه (دی) بیانیه مشترکی را منتشر کردند و بر آمادگی خود در حمایت از کار کمیته قانون اساسی سوریه از طریق تعامل مداوم با نمایندگان سوریه و پدرسن تاکید کردند.

در این دور از مذاکرات عراق نیز حضور دارد. مسکو، روز شنبه رسما دولت عراق را برای حضور در کنفرانس «روند آستانه» که قرار است در شهر سوچی به منظور بررسی تحولات و وضعیت سوریه برگزار شود، دعوت کرد.

وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الرافدین»، منتشر شد، اعلام کرد که در دیدار «نزار الخیرالله» قائم مقام وزارت خارجه عراق و «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق، دو طرف در خصوص قضایای مختلف و مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

نشست آستانه به ابتکار ایران، ترکیه و روسیه برای گردآوری طرف‌های درگیر در سوریه برای یافتن راه حل دائمی برای خاتمه جنگ 10ساله در این کشور برگزار شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها