آمریکا و توافق هسته‌ای.. فشارها و رویاهای صهیونیست‌ها!

آمریکا و توافق هسته‌ای.. فشارها و رویاهای صهیونیست‌ها!
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 22:52

شنونده اظهارات رهبران رژیم اشغالگر درباره توافق هسته‌ای و همچنین برنامه هسته‌ای ایران چنین استنباط می‌کند که این صهیونیست‌ها مخالف آن هستند که ایران و گروه 1+5 به توافقی دست یابند. آنها می‌گویند که ایران باید با دست کشیدن از برنامه هسته‌ای‌اش و حتی تسلیحات متعارف و روابط سنتی‌اش با دیگر دولت‌ها و ملت‌ها، تسلیم شود و در داخل مرزهای خود بماند و در معرض توطئه‌ها و طرح‌های صهیو- امریکایی قرار بگیرد.

العالم- کشکول

برای درک موضع واقعی رهبران اسرائیل درباره ایران و برنامه هسته‌ای و توافق هسته‌ای آن با گروه 1+5، نگاهی گذار به اظهارات برخی از آنها طی چند روز اخیر و به‌ویژه بعد از حرف و حدیث‌ها در آمریکا درباره بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای، می‌‎اندازیم تا اهداف واقعی این جار و جنجال‌های اسرائیل را متوجه بشویم.

"بنیامین نتانیاهو" دفتر نخست‌وزیر در بیانیه‌ای تأکید کرد، بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران بستر دستیابی این کشور به زرادخانه اتمی را فراهم می‌کند، و اسرائیل با دولت امریکا در این‌باره در تماس‌های مستمر است.

"گابی اشکنازی" وزیر خارجه رژیم اشغالگر نیز مدعی شده که "توسعه مخفیانه برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی علیه منطقه است که نباید بی‌پاسخ بماند".

"دانی دنون" سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل نیز اظهار داشت که اوضاع در 5 سال گذشته بدتر شده است و ایرانِ امروز ایرانِ سال 2016 نیست!! ایرانی‌ها در موقعیت پیشرفته‌تری قرار دارند.

اظهارات این صهیونیست‌ها کاملا واضح نشان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند ایران و گروه 1+5 به راه‌حلی منطقی برسند. آنها معتقدند که توافق هسته‌ای، ایران را به دستیابی به بمب هسته‌ای نزدیک خواهد کرد و لذا ترامپ را به خروج از این توافق تشویق و تحریک می‌کردند. ولی بعد از خروج یک‌جانبه ترامپ از توافق و اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران طی سه سال گذشته، شخصی مثل دنون می‌گوید که ایرانِ امروز ایرانِ سال 2016 نیست!! ایرانی‌ها در موقعیت پیشرفته‌تری قرار دارند. این اظهارات یعنی اینکه سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکست خورد!!.

در این شرایط بهترین گزینه ایران چیست؟ اگر به توافق هسته‌ای پایبند بماند خطری علیه اسرائیل خواهد شد و اگر از توافق خارج شد خطری برای اسرائیل خواهد شد و اگر به اجرای پروتکل الحاقی پایبند بماند خطری علیه اسرائیل خواهد شد و اگر اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند خطری علیه اسرائیل خواهد ماند؟!!

بدیهی است که دیدگاه رهبران اسرائیل درباره راه‌حل همان چیزی است که "مایک پمپئو" وزیر خارجه سابق آمریکا و نتانیاهو مطرح کرده و شروط 12 گانه‌ای را برای ایران به منظور بازگشت آمریکا به توافق ارائه دادند؛ شروطی که ایران را به صراحت به تسلیم شدن دعوت می‌کرد و می‌کند که البته هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد. این اظهارات "باراک اوباما" رئیس‌جمهور سابق اسبق آمریکا هنوز از یادمان نرفته است که گفت: " اگر می‌توانستم ايران را مجبور می‌کردم که پيچ و مهره‌های تاسيسات اتمی‌اش را نيز نابود کند."

پربیننده ترین خبرها