آمریکا سطح تهدید علیه نظامیانش در عراق را از بیم انتقام افزایش داد

آمریکا سطح تهدید علیه نظامیانش در عراق را از بیم انتقام افزایش داد
شنبه 9 اسفند 1399 - 10:10

مقامات آمریکایی سطح تهدید علیه نظامیان ائتلاف تحت هدایت این کشور در عراق را از بیم پاسخ قریب الوقوع به تجاوز بامداد جمعه آمریکا به خاک سوریه، افزایش دادند.

العالم - آمریکا

رهبری «کارگروه مشترک ترکیبی-عملیات حل ذاتی» (نیروهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش تحت رهبری آمریکا) سطح تهدید علیه نظامیان در عراق را در روز جمعه در پی نگرانی‌ها از پاسخ قریب الوقوع به حملات هوایی آمریکا در خاک سوریه، افزایش داد.

به گزارش «اسپوتنیک»، شبکه «فاکس نیوز» به نقل از دو منبع آشنا با تغییرات گزارش داد مقامات همچنین پیمانکاران آمریکایی در پایگاه هوایی «بلد» را در سطح هشدار بالا قرار دادند و از همه افراد این پایگاه خواستند در خارج از ساختمان‌ها از تجهیزات حفاظتی استفاده کنند.

بنابر اعلام فاکس نیوز، گرچه طبق گزارش‌ها تغییرات اخیر ممکن است برای چند روز ادامه داشته باشد، منابع اظهار داشتند این حرکت با توجه به وقایع اخیر یک احتیاط معمول است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

بنابر گزارش‌ها، در حمله بامداد جمعه جنگنده‌های آمریکایی در مرز سوریه و عراق تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی شهید و مجروح شدند. الحشد الشعبی از سازمان‌های نیروهای مسلح عراق به شمار می‌آید و نقش بسزایی در شکست دادن گروه تروریستی داعش در عراق داشته است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه در تشریح تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به نقطه‌ای در شرق سوریه گفت که دو جنگنده اف-۱۵ با هفت موشک هدایت شونده نقطه کنترلی در منطقه بوکمال را هدف قرار داد که طی آن نه تاسیسات ویران شد و بخشی از دو تاسیسات دیگر نیز تخریب شدند.»

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب حملات غیرقانونی و تجاوزگرانه نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه را که نقض آشکار حقوق بشر و تجاوز نسبت به حقوق و قوانین بین المللی است، به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این حملات که در ادامه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه است، در شرایطی صورت گرفته که نیروهای آمریکایی طی سال های اخیر به طور غیرقانونی وارد خاک سوریه شده و اقدام به اشغال مناطقی از خاک این کشور و سرقت منابع طبیعی از جمله نفت کرده است که حق طبیعی مردم سوریه می باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها