بحران زیست محیطی؛ نابودی سالانه ۳۶ میلیون درخت در آمریکا

بحران زیست محیطی؛ نابودی سالانه ۳۶ میلیون درخت در آمریکا
شنبه 9 اسفند 1399 - 17:24

نتایج یک تحقیق نشان داده که پوشش درختان در آمریکا در حال کاهش است و این کشور طی ۵ سال سالانه ۳۶ میلیون درخت را در مناطق شهری و روستایی از دست داده است.

العالم ـ آمریکا

سی ان ان در گزارشی در این زمینه با استناد بر نتیجه تحقیقات خدمات جنگل های آمریکا نوشت: کاهش ۳۶ میلیون اصل درخت در سال با کاهش یک درصدی پوشش گیاهی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴میلادی برابری می کند.

این رسانه با اشاره به اهمیت مراقبت از درختان و جلوگیری از نابودی آنها نوشت: موج گرمای زیاد امسال یکی از دلایل چنین اهمیتی است. براساس تحقیقات جدید درختان می توانند دمای هوای تابستان در روز را تا ۱۰ درجه فارنهایت کاهش دهند.

دیوید نوواک دانشمند آمریکایی خدمات جنگل های آمریکا و نویسنده مشترک این تحقیق گفت: اگر روند کنونی از دست دادن درختان همچنان ادامه یابد شهرها گرم تر، آلوده تر و به طور کلی برای ساکنان آن ناسالم تر خواهند شد.

نوواک اظهار داشت، دلایل بسیاری می تواند پوشش درختان را کاهش دهد که شامل گردباد، توفان های شدید، آتش سوزی و حشرات موذی و بیماری ها می شود اما یک دلیل آن انسان است. ما اکنون شاهد تبدیل شدن بسیاری از مناطق دارای پوشش گیاهی به پارکینگ یا ساختمان هستیم.

این دانشمند آمریکایی افزود: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت مردم آمریکا در شهرها ساکن هستند و بیشتر آنها در مناطق جنگلی در سواحل غربی و شرقی زندگی می کنند. هر بار که یک جاده یا ساختمان را می سازیم یا یک درخت را قطع می کنیم یا درختی را اضافه می کنیم بر منطقه تاثیر می گذارد.

این تحقیق بر نقش درختان در کاهش آلودگی هوا و حفظ انرژی تاکید دارد. برخی پیش بینی ها نشان می دهند که درختان در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و بهبود کیفیت آب و هوا تقش دارند و در صورتی که به طور مناسبی در اطراف ساختمان وجود داشته باشند می توانند نیاز به تهویه هوا را تا ۵۰ درصد مرتفع کنند. آنها همچنین مانعی در شهرهای سیل خیز هستند. بعلاوه درختان به سلامت فیزیکی و ذهنی افراد در شهرها کمک می کنند.

به گزارش ایرنا، نوواک وگریلند از دیگر دانشمندان آمریکایی هشدار داده اند که از دست رفتن درختان احتمالا در آینده هم ادامه خواهد داشت مگر این که مسئولان سازمان توسعه شهری و مدیریت جنگل ها هوشیار باشند به ویژه این که چنین تهدیدهایی در خصوص درختان مناطق شهری با مسائل توسعه ای، تغییرات آب و هوایی، بیماری ها و حشرات و آتش در ارتباط است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها