طرح دفاع صهیونیستی با پول عربی

طرح دفاع صهیونیستی با پول عربی
شنبه 16 اسفند 1399 - 20:09

کارشناسان می گویند که آمریکا مدتی است که رژیم صهیونیستی را مسئول اداره مناطق حیاط خلوت خود در منطقه کرده است.

العالم – نظرکده

آنان افزودند که به همین دلیل، رژیم صهیونیستی بنا به توصیه های شیمون پرز رئیس جمهور اسبق رژیم، طرح خود در زمینه خاورمیانه جدید را بر اساس سه اصل، اندیشه یهودی، پول خلیجی (کشورهای عرب حوزه خلیج فارس) و نیروی کار عربی، بنا نهاده است.

کارشناسان ادامه دادند که در این چارچوب، عادی سازی، ترجمه عملی طرح خاورمیانه جدید و ایجاد ائتلاف نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی است.

آنان یادآور شدند، علت ایجاد چنین ائتلافی آن است که دشمن صهیونیستی که در زمینه مقابله با محور مقاومت دچار ضعف شده، دریافته است که به تنهایی قادر به مقابله با این محور نیست.

کارشناسان خاطر نشان کردند که رژیم صهیونیستی از مدتها قبل که خود را از مقابله انفرادی با خطرات و چالش های فرارویش ناتوان یافت، راهکار، اقدام نظامی گروهی را به شکل ائتلافهای موقت بر اساس شرایط یا ائتلافهای دفاعی ثابت ترسیم کرد.

اما ائتلاف موقت که به شکل ائتلاف جهانی علیه سوریه عینیت یافت، دو عیب داشت، اول آنکه فاقد انسجام در اندیشه رزمی بود و دوم اینکه نمی تواند دوام داشته باشد.

این عیوب باعث شد که رژیم صهیونیستی مجبور به قدم نهادن در مسیر دیگر شود که همان ائتلاف دائم با اعراب است تا بتواند با پول آنان، اهداف دفاعی خود را محقق کند.

کارشناسان گفتند که رژیم صهیونیستی برای تحقق چنین ائتلافی، کوشید اعراب را متقاعد کند که خطری عظیم از شرق آنان را تهدید می کند و آمریکا نیز دیگر از کشورهای عربی دفاع نمی کند چرا که از این به بعد دیگر خاورمیانه برایش مهم نیست بلکه خاور دور برای کاخ سفید حائز اهمیت است به همین دلیل، دفاع از کشورهای عربی فقط با قدرت اسرائیلی و پول خلیجی امکان پذیر خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها