ارتش لبنان: دشمن اسرائیلی در کمتر از ۴۸ ساعت سه بار حریم دریایی ما را نقض کرده است

ارتش لبنان: دشمن اسرائیلی در کمتر از ۴۸ ساعت سه بار حریم دریایی ما را نقض کرده است
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 06:49

فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «دشمن در کمتر از ۴۸ ساعت، سه مرتبه آب‌های سرزمینی ما را نقض کرده است».

العالم-لبنان

فرماندهی ارتش لبنان دیشب در بیانیه‌ای از نقض سه باره حریم دریایی این کشور از سوی قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در کمتر از 48 ساعت گذشته خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «در تاریخ 09/03/2021 از ساعت 04:22 تا 09:20، یک مورد از نقض آب‌های سرزمینی ما در راس‌الناقوره با فاصله حداکثر 481 متر به ثبت رسیده است به طوری که نیروهای لبنانی اقدام به پرتاب منور کردند».

در ادامه بیانیه ارتش لبنان آمده است: «در تاریخ 08/03/2021 از ساعت 15:45 تا 17:10 دو بار حریم دریایی لبنان در راس الناقوره از سوی قایق‌های جنگی دشمن اسرائیلی به مدت 18 دقیقه و در مسافت 390 متری ساحل راس الناقوره به ثبت رسیده است».

فرماندهی ارتش لبنان در پایان بیانیه تأکید کرد که موضوع نقض آب‌های سرزمینی با هماهنگی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان پیگیری خواهد شد.

رژیم صهیونیستی با وجود برگزاری چهار دور از مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزی دریایی با لبنان، همچنان طبق عادت آب‌های سرزمینی این کشور را نقض می‌کند.

نخستین دور از مذاکرات میان دو اسرائیل و لبنان در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) در شهرک ساحلی الناقوره در جنوب این کشور اواخر مهرماه گذشته و با نظارت دیوید شنکر معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه برگزار شد.

دور چهارم از مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی میان لبنان و اسرائیل اوایل آذرماه گذشته برگزار شد و قرار بود پنجمین دور از مذاکرات دوم دسامبر (12 آذر) برگزار شود که به بنا به دلایلی به تعویق افتاده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها