گرانی حامل های انرژی، تورم را در آمریکا افزایش داد

گرانی حامل های انرژی، تورم را در آمریکا افزایش داد
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 21:46

براساس آمار ارائه شده توسط وزارت کار آمریکا، گرانی حامل های انرژی باعث افزایش ۰.۴ درصدی تورم در ماه فوریه (بهمن) شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کار ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که هزینه گازوئیل در ماه گذشته ۶.۴ ، بنزین ۹.۹ درصد و گاز طبیعی ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

در گزارش وزارت کار آمریکا آمده است که به جز مواد غذایی و حامل های انرژی، شاخص قیمت اقلام مصرفی نسبت به ماه گذشته ۰.۱ درصد و نسبت به سال گذشته ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

انتظار می رود موج افزایش قیمت حامل های انرژی و مواد غذایی با بازگشت اقتصاد ایالات متحده به فعالیت عادی تر پس از اعمال محدودیت های سخت در سال گذشته برای مهار بیماری کرونا محقق شود. در همین خصوص با کم شدن تاثیر کرونا بر اقتصاد و بالارفتن مصارف اقلام اصلی، قیمت های انرژی در سه ماه گذشته در امریکا در حال افزایش بوده است.

با افزایش تورم در آمریکا، سرمایه گذاران در هفته های اخیر دچار سردرگمی شده اند.

احتمال تصویب بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در کنگره نیز جان تازه ای به شهروندان آمریکایی برای انگیزه خرید و مصرف بیشتر داده است.

جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا نیز بارها اعلام کرده است که احتمال افزایش ناگهانی قیمت ها در ماه های آینده وجود دارد و بانک مرکزی تا زمانی که تورم به طور کامل از ۰.۲ درصدی افزایش نیافته است، نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

پربیننده ترین خبرها