احداث چهارمین پایگاه نظامی ترکیه در اطراف «عین عیسی» سوریه

احداث چهارمین پایگاه نظامی ترکیه در اطراف «عین عیسی» سوریه
پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 14:53

نظامیان ترکیه در یک کیلومتری شمال بزرگراه «ام-4» واقع در اطراف شهر «عین عیسی»، چهارمین پایگاه نظامی خود را احداث کردند.

العالم - ترکیه

منابع خبری از احداث یک پایگاه نظامی ترکیه در استان رقه واقع در شمال سوریه خبر دادند.

خبرگزاری «هاوار» خبر داد که این پایگاه در یک کیلومتری شمال جاده بین‌المللی «ام-4» و در نزدیکی روستای «هوشان» در اطراف شهر «عین عیسی» واقع شده است.

به گزارش هاوار، نیروهای ترکیه‌ای، این پایگاه را به برج مراقبت، رادار، سلاح سنگین و خودروی نظامی مجهز کردند و در اطراف آن، سنگر احداث کردند.

این چهارمین پایگاه غیر قانونی است که ترکیه در اطراف شهر عین عیسی احداث کرده است. این پایگاهها در شمال، شرق و غرب این شهر احداث شده است.

نظامیان ترکیه طی سه ماه گذشته این سه پایگاه را احداث کردند. پایگاههای مذکور در دو کیلومتری مرکز عین عیسی قرار گرفته است.

به گزارش این خبرگزاری، ترکیه در دو پایگاه خود در اطراف عین عیسی، رادار مستقر کرده است. این رادارها سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با پهپاد هستند.

بنا بر این گزارش، در جریان حملات توپخانه‌ای و راکتی اخیر ترکیه در اطراف عین عیسی، شش غیر نظامی کشته و ۱۶ نفر نیز زخمی شدند.

دولت سوریه حضور ترکیه در خاک خود را غیر قانونی می‌داند و بارها هشدار داده است که به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.

نظامیان ترکیه به بهانه دفع خطر حملات شبه‌نظامیان کُرد وارد شمال سوریه شده و مناطق گسترده‌ای را در این منطقه، اشغال کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها