حمله تروریستی به کشتی تجاری ایران؛ آیا پای صهیونیست ها در میان است؟

حمله تروریستی به کشتی تجاری ایران؛ آیا پای صهیونیست ها در میان است؟
شنبه 23 اسفند 1399 - 09:41

یکی از کشتی های تجاری کانتینر بر ایران به تازگی در آبهای بین المللی در دریای مدیترانه هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به دنبال اصابت شئ انفجاری، دچار آسیب شد.

العالم ـ گزارش

کشتی کانتینربر "ایران شهرکرد" که روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در آبهای بین المللی در دریای مدیترانه به دنبال برخورد با شئ انفجاری بخشی از بدنه آن دچار آسیب شد، متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی بود که از ایران به مقصد اروپا‌ در حرکت بوده است.

اگر چه این حمله که منجر به آتش سوزی مختصری در محل انفجار شده و با تلاش فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار و پس از ترمیم خسارتهای وارد شده، کشتی امکان حرکت به مسیر خود را بازخواهد یافت، اینگونه اقدامات، تروریستی و مصداق راهزنی دریایی و بر خلاف قوانین بین المللی در خصوص امنیت کشتیرانی تجاری است.

در همین خصوص علی غیاثیان سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده که اقداماتی برای شناسایی منشاء حمله به کشتی تجاری ایران آغاز شده و پیگیری های حقوقی نیز برای اقدام علیه عاملین آن از طریق نهادهای ذیربط بین المللی انجام خواهد شد.

به دنبال انتشار خبر حمله تروریستی به کشتی تجاری ایرانی در آب های بین المللی، حالا روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی از حمله رژیم صهیونیستی به دست کم 10 کشتی تجاری ایرانی در یک سال و نیم گذشته خبر داده است.

وال استریت ژورنال این خبر را به نقل از منابع خود در منطقه و دولت آمریکا منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، از پایان سال 2019، رژیم صهیونیستی با استفاده از انواع سلاح ها، از جمله مین های زیر آب، علیه کشتی های تجاری ایرانی در دریای سرخ و سایر مناطق خاورمیانه حملاتی صورت داده است.

این نشریه آمریکایی در بخشی از گزارش خود خاطرنشان کرده که عمد حملات رژیم صهیونیستی به کشتی های تجاری ایرانی بوده که نفت به سوریه حمل می کردند. وال استریت ژورنال برای تطهیر رژیم صهیونیستی در زمینه حمله به کشتی های تجاری نوشته که، "اسرائیل می ترسد ایران از درآمدهای نفتی برای تأمین مالی افراط گرایی در خاورمیانه استفاده کند".

انتشار این گزارش همزمان با حمله به کشتی کانتینربر ایرانی در آب های بین المللی در دریای مدیترانه و از سوی دیگر تهدیدهای گاه و بیگاه و آشکار و پنهان این روزهای رژیم صهیونیستی، بی شک معنادار و قابل تامل است.

اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ایران فقط به کشتی های تجاری محدود نمی شود بلکه این رژیم از تهدید آشکار به حمله نظامی به اهدافی در خاک کشورمان گرفته تا ترور دانشمندان هسته ای را در سکوت مجامع بین المللی و همراهی غرب مرتکب شده است، اقداماتی که از خوی اشغالگری و درنده خویی آن از قتل و خون ریزی روزانه ملت فلسطین گرفته تا ترور سیاسیون و دانشمندان مسلمان در نقاط مختلف جهان سرچشمه می گیرد.

درهمین خصوص به دنبال لفاظی های اخیر مقامات صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنشی قاطع، با بیان این که آنها از سر استیصال گاهی ایران قدرت‌مند را تهدید می‌کنند، خاطرنشان کرد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند آنها در حد و اندازه ما نیستند و اگر غلط زیادی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم. آنها می‌دانند و اگر نمی‌دانند بدانند که اگر غلط اضافه کنند با اشاره فرماندهی معظم کل قوا این طرح اجرایی می‌شود.

با این اوصاف بی شک اگر حمله به کشتی تجاری ایران کار رژیم صهیونیستی باشد، عواقب اینگونه اقدامات تروریستی و راهزنی دریایی دامن این رژیم را خواهد گرفت و باید منتظر تبعات رفتار نابخردانه خود باشد.

نویسنده: احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها