گزارش العالم از اقدام ائتلاف سعودی در توقیف نفت‌کش‌ها و بحران انسانی در یمن+ویدیو

شنبه 23 اسفند 1399 - 12:55

ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکا همچنان سیاست مجازات گروهی علیه ملت یمن را دنبال می‌کند و همین امر باعث شده است که یمن در وخیم‌ترین شرایط گرسنگی دنیا در عصر حاضر به‌سر ببرد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، توقیف بیش از 13 نفت‌کش یمنی توسط ائتلاف متجاوز از اواسط سال گذشته میلادی باعث وقوع بحران سوخت در این کشور شده است. با این حال، شدیدتر شدن این بحران نیز به هیچ‌ نحوی نتوانسته است پشرفتی در روند حل و فصل سیاسی پرونده یمن، که تحت نظارت فرستاده ویژه سازمان ملل متحد است، ایجاد کند.

توقیف این نفت‌کش‌ها که مجوز سازمان ملل را دارند و نیز خالی بودن مخازن نفتی یمن، لکه ننگی بر پیشانی انسانیت شمرده می‌شود. در اعتراض به این وضعیت، هر از گاهی کمپین ها و تظاهرات‌ گسترده‌ای در مناطق مختلف یمن برگزار می‌شود و طی آن، معترضان خشم‌شان را از سکوت کَر کننده جامعه جهانی در مقابل راهزنی دریایی نیروهای ائتلاف ابراز می‌کنند.

با توجه به محاصره اقتصادی غیر انسانی ائتلاف متجاوز سعودی، افزون بر نیمی از جمعیت یمن با کمبود شدید مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند و میلیون‌ها زن و کودک در معرض گرسنگی قرار دارند که البته "برنامه جهانی غذا" نیز در گزارش اخیر خود درباره این بحران هشدار داده و خاطرنشان کرده است که 16 میلیون یمنی دچار رنج گرسنگی هستند و پنج میلیون نفر از آنها، با خطر قحطی مواجهند.

دیوید بیزلی» مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل با تاکید بر این که ما شاهد بزرگترین فاجعه انسانی هستیم، خاطرنشان کرده، زمان آن فرا رسیده که این جنگ تمام شود. اگر کمک‌های لازم ارائه نشود، ۴۰۰ هزار کودک یمنی خواهند مرد. یعنی هر ۷۵ ثانیه یک کودک یمنی جان خواهد سپرد. وظیفه ما آشکار است. «جنگ را تمام کنید، تفنگ‌ها را خفه کنید.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها