شمار شهدای الحشد الشعبی عراق از 2019 تاکنون

شمار شهدای الحشد الشعبی عراق از 2019 تاکنون
چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 11:15

سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که از سال 2019 تاکنون در مجموع نزدیک به 400 شهید داده است.

العالم - عراق

«سلطان الموسوی» مدیرکل امور اداری در سازمان الحشد الشعبی عراق در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی شهدای الحشد در استان بصره شمار شهدای این سازمان از سال ۲۰۱۹ تاکنون را اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات»، وی گفت: این سازمان از آغاز سال ۲۰۲۱ تا به امروز، ۴۲ شهید تقدیم عراق کرده است. الموسوی تصریح کرد: الحشد الشعبی طی سال گذشته، ۱۴۶ شهید و طی سال ۲۰۱۹، ۲۰۸ شهید تقدیم کرده است. استان بصره در مقایسه با سایر استان‌های عراق، در جایگاه نخست بیشترین تعداد شهید و مجروح قرار دارد.

بر اساس این گزارش، شمار شهدای این سازمان از سال ۲۰۱۹ تاکنون به ۳۹۶ نفر می‌رسد.

با صدور فتوای تاریخی جهاد کفایی آیت الله سیستانی مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۳ خرداد۹۳) سازمان الحشد الشعبی تشکیل شد تا میلیون‌ها داوطلب عراقی برای مبارزه با داعش در چارچوب این سازمان به نبرد سازمان‌دهی شده و تحت نظارت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق وارد میدان شوند.

در سپتامبر ۲۰۱۵، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر وقت عراق اعلام کرد که الحشد الشعبی بخشی از نیروهای حکومتی است و قانون حمایت از نیروهای الحشد الشعبی در آذرماه ۱۳۹۵ در پارلمان تصویب شد تا این سازمام رسماً به یک نهاد قانونی تبدیل شود و جزئی از ساختار ارتش عراق به‌شمار رود و بتواند زیر نظر شورای عالی امنیت ملی عراق قانونی به فعالیت خود ادامه دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها