امارات؛ پشت حمله به کاخ "المعاشیق" در عدن

امارات؛ پشت حمله به کاخ
چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 17:22

چند ساعت از حمله به کاخ المعاشیق، که محل اقامت دولت مستعفی یمن در عدن است، نگذشته بود که که رئیس "مجمع ملی در شورای انتقالی جنوب"، که تحت حمایت امارات است، اهداف واقعی این یورش را فاش کرد.

العالم- درگوشی

"احمد بن بریک" از رهبران شورای انتقالیِ تحت حمایت امارات در سلسله پیام‌های توییتری در اشاره ضمنی به دست داشتن این شورا در پس یورش به کاخ المعایشق اعلام کرد که اراده مردم جنوب همواره پیروز است و عدن انتقام می‌گیرد.

وی همچنین تهدید کرد: "امروز یا فردا وضعیت را برهم خواهیم زد و جایی برای فرار نیست. بیانیه شماره یک از میدان التحریر در منطقه خور مکسر در عدن بزودی صادر خواهد شد."

بریک افزود، طرح (ج) شامل استان‌های لحج و ابین است و مردم جنوب حول محور رهبران خود در شورای انتقالی قرار دارند.

به نظر می‌رسد اظهارات بن بریک درباره بیانیه شماره 1- این بیانیه توسط طرف‌های کودتاچی که قدرت را در دست گرفته‌اند، اعلام خواهد شد- قبل از ماجرای حمله به المعاشیق آماده شده است. فیلم‌ها و تصاویری که از صحنه یورش گرفته شده‌اند، به خوبی این واقعیت را برملا می‌سازد؛ چرا که نشان می‌دهند نیروهای وابسته به شورای انتقالی مانع از یورش معترضان به قصر نشدند و آنها بدون هیچ مانعی از دروازه اصلی وارد کاخ شدند.

موضوع قابل توجه این است که تظاهرات‌کنندگانی که به کاخ المعاشیق یورش بردند از مدت‌ها پیش تظاهرات‌هایی را در عدن و دیگر شهرهای جنوبی در اعتراض به اوضاع معیشتی، گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی برگزار می‌کردند. ولی این بار شهروندان در جنوب یمن که در فقر مطلق به‌سر می‌برند، به صورت غافلگیرکننده، به کاخ ریاست‌جمهوری المعاشیق حمله کرده و باعث شدند مزدوران سعودی از جمله "معین عبدالملک" فرار کنند ولی مزدوران اماراتی از جمله ابن بریک در کاخ ماندند و به صراحت تأکید کردند که آنها طی چند ساعت آینده جدایی جنوب از شمال را اعلام خواهند کرد!!.

دستاورد جنگ سعودی، امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت یمن تقسیم، گرسنگی، قحطی، فقر، بیماری‌های واگیردار، درگیری و هرج و مرج و ناآرامی‌ها در یمن بوده است و این ائتلاف شر همواره از وجود یمنی متحد می‌ترسند؛ یمنی که وفادار به قضیه فلسطین و یاری قضایای عادلانه جهان عرب و جهان است و با سلطه‌گری آمریکا، اسرائیل و اذناب منطقه‌ای‌شان مقابل می‌کند.

پربیننده ترین خبرها