واشنگتن مقام‌های ارشد نظامی میانمار را تحریم کرد

واشنگتن مقام‌های ارشد نظامی میانمار را تحریم کرد
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 00:56

دولت آمریکا به همراه متحدانش برخی مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی میانمار را به دلیل سرکوب معترضان تحریم کرد.

العالم - آمریکا

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه برخی مقام‌های ارشد ارتش میانماراز زمان قدرت گرفتن در این کشور و شروع ناآرامی‌ها اعمال کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا این مجازات‌ها را با هماهنگی متحدان خود اعلام کرد. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده همچنان از دولت نظامی میانمار می‌خواهد که همه زندانیانی را که به ناحق بازداشت شده اند، آزاد کند. جلوی حملات خود علیه اعضای جامعه مدنی، روزنامه نگاران و اتحادیه‌های کارگری را بگیرد و کشتارها توسط نیروهای امنیتی خود را متوقف کند.»

آمریکا رئیس پلیس میانمار، فرمانده دفترعملیات ویژه و همچنین دو یگان ارتش میانمار را به دلیل مسئولیت مشارکت مستقیم یا غیر مستقیم در سرکوب مردم یا تلاش در این کار تحریم خواهد کرد. بلینکن گفت: «این اقدام‌هانشان می‌دهد که این خشونت‌ها بی پاسخ نخواهد ماند.»

اتحادیه اروپا نیز با تحریم‌های خود مقام‌های ارشد نظامی میانمار و همچنین یک مقام مسئول کمیسیون انتخابات این کشور را هدف قرار داد.وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که دارایی‌های 11 مقام ارشد نظامی میانمار را مسدود کرده و سفر آن‌ها به اروپا ممنوع شود.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی پیروز شده بود. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها