واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به روز زمین

 واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به روز زمین
سه شنبه 10 فروردين 1400 - 22:57

کاربران شبکه های اجتماعی در فلسطین، چهل و پنجمین سالروز روز زمین را ارج نهاده و خواهان پایبندی به زمین و تقویت وحدت ملی شدند.

العالمداغهای مجازی

فعالان شبکه های اجتماعی nv ,h;ka به اهمیت این حادثه چندین هشتگ با عنوان (سرزمین ما _ حق ماست _ روز زمین _ روز_ زمین _ فلسطین ) ایجاد کردند که در فلسطین اشغالی به ترند تبدیل شد و فعالان با این هشتگ ها ، حمایت کامل خود را از مساله فلسطین و حق بازگشت بیان و تاکید کردند زمین متعلق به فلسطینیان است و اشغالگران روبه نابودی هستند.

آنان علیرغم شهرک سازی ها و تلاش رژیم اشغالگر صهیونیستی برای یهودی سازی، بر هویت عربی فلسطین تاکید کردند.

سی ام مارس روز یادآوری به جهان است که فلسطینیان امتیاز نداده و برای حق خود مذاکره نمی کنند و فلسطینی ها به یاد می آوردند که کشورهای عربی روز 30 مارس سال 1976 در مخالفت با تسلط اشغالگران صهیونیستی بر هزاران هکتار از سرزمینشان پس از اعتصاب گسترده در مناطق الجلیل تا النقب به خیابانها آمدند و پس از سرازیر شدن شهروندان به خیابانها، درگیری های سختی میان آنان با اشغالگران درگرفت که به شهادت 6 نفر و زخمی شدن و بازداشت صدها نفر منجر شد از آن روز فلسطینی ها با فعالیت هلی ملی بر پایبندی خود به سرزمین اشغالی اشان تاکید دارند .

این فعالان بر دفاع بی وقفه از حقوق خود تاکید کردند و این روز را فرصتی برای آموزش اهمیت زمین و وفاداری به مساله فلسطین به نسل های جدید دانسته و تاکید کردند علیرغم همه معاملات عادی سازی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، فلسطین سرزمینی عربی اسلامی باقی خواهد ماند و هویت خود را تغییر نخواهد داد .

هیات ملی برای راه پیمایی بازگشت نیز بزرگداشتی برای روز زمین در اردوگاه ملکه در شرق شهرغزه برگزار کرد که به دنبال آن نهال های زیتون کاشتند. جبهه آزادی بخش فلسطین در کرانه باختری نیز تاکید کرد مردم فلسطین در مناطق داخلی فلسطین، کرانه باختری، نوار غزه، قدس و الشتات یکپارچه هستند ودارای یک مساله هستند همه فعالیت ها برای بزرگداشت این سالروز در اوج تاکید همه طرف های فلسطینی بر این است که فلسطین مساله اصلی درگیری با اشغالگران اسرائیلی خواهد بود تا مردم به آزادی و کرامت خود دست یابند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها