ترور نافرجام یکی از مدیران ارشد وزارت دفاع عراق در بغداد

ترور نافرجام یکی از مدیران ارشد وزارت دفاع عراق در بغداد
شنبه 14 فروردين 1400 - 15:35

برخی منابع خبری عراق امروز (شنبه) از ترور نافرجام معاون مدیر اطلاعات نظامی وزارت دفاع این کشور در بغداد خبر دادند.

العالم - عراق

ترور نافرجام سرتیپ ستاد "زید حوشی المکصوصی" معاون مدیر اطلاعات نظامی وزارت دفاع عراق بغداد در نزدیکی پل «دیالی» در جنوب شرق بغداد رخ داد، اما از دیگر سو این بحث مطرح است که هدف اصلی او نبوده، بلکه مهاجمان هدف قرار دادن یکی از سران عشایر را در دستور کار داشته‌اند.

یک منبع در این ارتباط گفت که در این رابطه سه عامل تروریستی توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شده‌اند.

یک منبع امنیتی نیز در این خصوص گفته است که مهاجمان با سه خودرو به این مقام بلندپایه وزارت دفاع در «مدائن» در جنوب شرق بغداد حمله کردند؛ او با خودرو در حال بازگشت از استان «واسط» بود.

تحقیقات اولیه حاکی است که هدف حمله این فرمانده ارشد نبوده، بلکه مهاجمان قصد ترور یکی از سران قبیله «شمر» را در نتیجه اختلافات درونی داشتند.

هنوز معلوم نیست که سه نفر عامل دستگیر شده که مدعی هستند هدف را اشتباه گرفته‌اند، خود راسا دست به این اقدام زده‌اند و یا از جای دیگری اجیر و هدایت شده بودند.

تاکنون منابع رسمی عراق از وضعیت جسمانی المکصوصی در جریان این ترور نافرجام گزارشی منتشر نکرده‌اند.

به رغم تشدید تدابیر امنیتی در بغداد آن هم در زمانی که دولت عراق میزبانی از سران کشورهای مصر و اردن را پیش رو دارد؛ طی روزهای گذشته دست کم دو اقدام تروریستی بر علیه مقامات امنیتی این کشور، یک حرکت انتحاری و یک انفجار نامشخص، رخ داده است.

با وجود چند نوبت تاخیر در برگزاری نشست سران کشورهای عراق، مصر و اردن در بغداد هنوز زمان دقیق این اجلاس سه جانبه اعلام نشده است.

منابع رسمی دولت عراق در خصوص انفجار دیشب بغداد هم اظهار نظری نکرده‌اند، اما برخی رسانه‌ها نوشتند که منفجر شدن چند کپسول گاز باعث صدای مهیب در بغداد شد.

پربیننده ترین خبرها