هیل:تحرکات روسیه در شرق اروپا زنگ هشدار را برای پنتاگون به صدا در آورد

هیل:تحرکات روسیه در شرق اروپا زنگ هشدار را برای پنتاگون به صدا در آورد
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 12:24

تارنمای هیل نوشت: روسیه تهدیدهای نظامی خود در شرق اروپا و منطقه شمالگان را افزایش داده است؛ اقدامی که زنگ هشدار را برای دولت جو بایدن و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به صدا در آورده است.

العالم ـ آمریکا

این رسانه آمریکایی نوشت: در دو هفته گذشته مسکو با تقویت تجهیزات نظامی خود در شرق اوکراین، استقرار هواپیماهای نظامی در نزدیکی حریم هوایی آلاسکا و فعالیت های زیردریایی در منطقه حومه قطب شمال (شمالگان) واشنگتن و متحدانش را از زمین و هوا و دریا به چالش کشیده است.

جان کربی سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون به تازگی گفت: موضوع ما درباره تهدیدهای روسیه در این منطقه کاملا روشن است.... ما این تهدیدها را بسیار جدی می دانیم.

این رسانه نوشت: وزارت دفاع آمریکا کاملا بر تحرکات روسیه به دنبال از سرگیری درگیری ها بین جدایی طلبان تحت حمایت مسکو و سربازان اوکراین در شرق این کشور نظارت دارد. این درگیری ها به اجرای آتش بس در تابستان گذشته پایان داد.

هیل افزود: جت ها و بمب افکن های روسیه همچنین بارها بر فراز حریم هوایی متحدان آمریکا به پرواز در آمده اند و جت های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را وادار به واکنش کرده اند.

این رسانه در بخشی از گزارش خود آورده است: اقدامات تهاجمی روسیه، فرماندهی اروپا در آمریکا را وادار کرده که آمادگی خود را به بالاترین سطح افزایش دهد و تحرکات مسکو به ویژه در اوکراین مقام های امنیت ملی ارشد بایدن را وادار کرده تا با همتایان اوکراینی خود و دیگر مقامات در منطقه در تماس باشند.

روسیه روز جمعه درباره اعزام نیرو به اوکراین به ناتو هشدار داد و تهدید کرد که چنین اقداماتی باعث تشدید تنش ها خواهد شد و مسکو را وادار به واکنش خواهد کرد.

گِلن وانهرک فرمانده نیروی هوایی فرماندهی شمالی آمریکا گفت این موضع گیری ها به دلیل بازگشت ایالات متحده و روسیه به «رقابت قدرت» همچون دوران جنگ سرد است.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: روسیه به وضوح تلاش می کند بر نفوذ و قابلیت های خود در عرصه جهانی تاکید کند.

هیل نوشت: فرماندهی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۰ به تعداد بیشتری از پروازهای نظامی روسیه در سواحل آلاسکا نسبت به هر سال دیگری از زمان پایان جنگ سرد واکنش نشان داده است.

به نوشته این تارنمای آمریکایی، مواضع جنگ طلبانه مسکو ظاهرا در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته و چالشی را برای دولت بایدن در نخستین روزهای دولتش به بار آورده است.

ماه گذشته بایدن در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه «قاتل» است، پاسخ مثبت داد و افزود رئیس جمهوری روسیه «تاوان» نفوذ کشورش در انتخابات ۲۰۲۰ و دیگر حملات سایبری را خواهد پرداخت.

بایدن در حمایت از موضع سختگیرانه خود، فوریه گذشته کمک امنیتی به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار به اوکراین را برای دفاع از مرزهای خود در مقابل حملات روسیه تصویب کرد. از زمان الحاق کریه دولت آمریکا ۲ میلیارد دلار کمک به این کشور ارسال کرده است.

هیل نتیجه گرفته که هنوز معلوم نیست درگیری ها در شرق اوکراین تشدید خواهد شد یا ناتو چگونه به آن پاسخ خواهد داد اما پنتاگون آشکارا اعلام کرده که در آمادگی بسر می برد.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز درگیری ها در سال ۲۰۲۱ بیست سرباز اوکراینی کشته شده اند. درگیری ها بین دو طرف از سال ۲۰۱۴ و به دنبال اقدام مسکو در جدا کردن کریمه و الحاق آن به خاک خود آغاز شد. کی یف تاکید دارد که از زمان آغاز این درگیری ها ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها