پایگاه‌های نظامی نُجَباء در سوریه؛ سوژه فرضی تروریست‌ها

پایگاه‌های نظامی نُجَباء در سوریه؛ سوژه فرضی تروریست‌ها
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 13:08

رسانه‌های معارض در ادامه سناریوپردازی راجع‌به حضور نیروهای مقاومت اسلامی نُجَباء در سوریه، مدعی شدند که این جنبش از دیرالزور تا رقه و تدمر چندین مقر نظامی احداث کرده است.

العالم - سوریه

به گزارش مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، شورشیان مسلح سوری در دور جدید تبلیغات رسانه‌ای خود علیه مقاومت اسلامی نُجَباء مدعی شدند که این جنبش در حال احداث پایگاه‌ها و گسترش نفوذ خود به نقاط مختلف سوریه است.

وب‌سایت "عین الفرات" طی گزارشی با عنوان "تأسیس پایگاه نُجَباء در رقه" که در اغلب منابع معارض منعکس شد، ادعا کرد: جنبش نُجَباء عراق با همکاری لشکر "فاطمیون" افغانستان، در ریف شرقی و غربی "رقه" چندین مقر نظامی از جمله پادگان آموزشی تأسیس کرده است.

این رسانه وابسته به اپوزیسیون سوریه، در ادامه افزود: مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین به‌دنبال تأسیس دفاتری با هدف جذب نیرو از اهالی منطقه است و قصد دارد به‌تدریج نفوذ خود را تا عمق "بادیة الشام" توسعه دهد.

خبرگزاری "نورث پرس" نزدیک به تجزیه‌طلبان کُرد نیز مدعی شد که یگانی از نیروهای نُجَباء از "دیرالزور" به شهر "تدمر" در مرکز سوریه اعزام شده و قرار است پس از تجهیز و استقرار، در کنار حزب‌الله لبنان کنترل بخشی از منطقه را عهده‌دار شود.

گفتنی است حضور مستشاری و تقویت نیروهای دفاع مردمی سوریه توسط نُجَباء و سایر گروه‌های مقاومت، نقش مؤثری در ناکام گذاشتن توطئه تروریست‌ها در جنگ سوریه داشته است که شورشیان مسلح بارها از آن ابراز ناخرسندی کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد تنظیم گزارش‌هایی نظیر آنچه گذشت، محصول خشم تروریست‌ها از همین همکاری مستمر مقاومت با یگان‌های مردمی سوریه و ارتش این کشور باشد.

از دیگر سو، اتهاماتی مانند ترویج تشیع در مناطق سنّی‌نشین سوریه و همچنین تلاش برای تغییر بافت جمعیتی در مناطقی که نیروهای نُجَباء حضور دارند، همواره دستاویزی برای سازمان‌دهی حملات رسانه‌ای علیه مقاومت در سوریه بوده است؛ حال آنکه نُجَباء برای مبارزه با گروه‌های تکفیری، دفاع از مقدسات و حفظ جان غیرنظامیان، با هماهنگی دمشق به این کارزار وارد شده است.

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء، پیش‌تر در توضیح دلایل این حضور تأکید کرده بود که دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و آزادسازی مناطق اشغالی از لوث وجود تروریست‌های جنایت‌پیشه، وظیفه همه آزادگان بوده و مقاومت اسلامی نُجَباء با توجه به تکلیف خود در این زمینه ایفای نقش می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها