آیت الله عیسی قاسم خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شد

آیت الله عیسی قاسم خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شد
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 14:40

آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین با ارسال پیامی، بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی در این کشور شد.

العالم ـ بحرین

آیت الله عیسی قاسم در این پیام که روز دوشنبه بر روی پایگاه اطلاع رسانی «بحرین الیوم» قرار گرفت، خواستار ادامه تظاهرات بحرینی‌ها برای آزادی زندانیان سیاسی که در زندان‌های رژیم آل خلیفه با تهدید ابتلا به «ویروس کرونا» مواجه هستند، شد.

وی خطاب به اعتراض کنندگان گفت: هر کس که انصاف و عدالت داشته باشد، نمی‌تواند بی‌عدالتی که بر شما روا شده را انکار کند و خروج هزاران نفر از عزیزانتان در زندان‌ها را نپذیرد.

رهبر شیعیان بحرین، خواستار تقویت جنبش مردمی بحرین برای دست‌یابی به مطالبات ملی شد و نسبت به فریب تظاهرکنندگان و تحریف حرکت آن‌ها به منظور خنثی کردن مطالباتشان از جمله آزادی زندانیان سیاسی، هشدار داد.

آیت الله عیسی قاسم همچنین خواستار حفظ املاک عمومی و خصوصی و احتیاط برای جلوگیری از ایجاد اختلال در نظم و تردد جامعه شد.

وی خطاب به بحرینی‌ها گفت: به جهانیان بیاموزید که چگونه مظلوم بر حق خود پافشاری می‌کند و از آن عقب نشینی نمی‌کند، اما به خشم خود اجازه نمی‌دهد که او را از دین، عقل، خرد و مصلحت خارج کند.

به نوشته بحرین الیوم، پیش از این نیز آیت الله عیسی قاسم فتوای جلوگیری نکردن از حرکت‌های مردمی در بحرین را صادر کرده بود.

بحرین از جمعه گذشته (2 آوریل) شاهد موج اعتراضات گسترده برای محکومیت ادامه بازداشت فعالان سیاسی توسط حکومت رژیم آل خلیفه و آزادی بدون قید و شرط آن‌ها است.

بحرینی ها شبکه گذشته (یکشنبه) در مناطق مختلف این کشور برای چهارمین شب متوالی تجمع اعتراضی برای آزادی زندانیان سیاسی برگزار کردند.

پربیننده ترین خبرها