کردهای سوریه طغیان می کنند... آیا از آینده نمی هراسند؟

کردهای سوریه طغیان می کنند... آیا از آینده نمی هراسند؟
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 18:41

در مناطقی که تحت کنترل شبه نظامیان سوریه دموکراتیک(قسد) در شرق و شمال سوریه است، این شبه نظامیان مالیاتی سنگین بر شهروندان وضع کرده اند. این در حالی است که ساکنان این مناطق در شرایط معیشتی دشوار به سر می برند.

العالم ـ درگوشی

شبه نظامیان قسد که از حمایت آمریکا برخوردارند، قانونی برای وضع مالیات علیه شهروندان اعمال کرده اند تا بتوانند به اقدامات تروریستی خود ادامه دهند. مالیات های جدید از ابتدای ماه جولای آتی جمع آوری می شود.

شهروندان سوریه که زیر سلطه شبه نظامیان قسد در آن مناطق هستند، می گویند که مالیات بسیار سنگین است و از خدمات بهداشتی و آب و برق نیز بی بهره هستند. آنها می گویند که پول آنها و مالیات ها برای چه هدفی گردآوری می شود؟ شهروندان تاکید کردند که اوضاع تجاری و وضعیت معیشتی مردم به گونه ای است که از پرداخت مالیات عاجز هستند.

در مقابل اما شبه نظامیان قسد ادعا می کنند که این مالیات ها عدالت اجتماعی را در این مناطق محقق خواهد کرد و می گویند که قانون جدید مالیات بسیار حساس و دقیق است و تاثیر مستقیمی بر اوضاع معیشتی اهالی شمال و شرق سوریه خواهد داشت.

ناظران امور سوریه تاکید کردند که مالیات ها به سبب وجود نهادهایی که در یک منطقه تابع دو طرف متفاوت هستند، ادامه نخواهد داشت. در این مناطق برخی نهادها تابع شبه نظامیان قسد و برخی دیگر تابع دولت سوریه هستند.

ناظران خاطرنشان کردند که وضع مالیات در منطقه ای که ساکنانش هنوز از پیامدهای جنگ رنج می کشند و برخی دیگر آواره هستند، موجب تشدید فشارها علیه اهالی خواهد بود و اقدامی بس اسفناک است. زیرا تمام شبه نظامیان تروریست فقط به دنبال منابع مالی هستند بدون آنکه خدماتی ارائه دهند.

قانون مالیات کردها متشکل از 92 ماده و شامل قانون مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم است. قانون مالیات مستقیم همان مالیات بر درآمد افراد است که کسانی که به گروه های تروریستی پیوستند و کارکنان در بخش زراعی از آن معاف هستند.

شبه نظامیان کرد در سال 2012 با کمک آمریکا شمال سوریه را تحت کنترل درآوردند و پس از آن کنترل خود بر این منطقه را به صورت سیاسی اعلام کردند و با ایجاد یک نظام سرکوبگر همچنان مخالفان خود را تحت بازداشت در می آورند و یا آنها را به قتل می رسانند. اما دولت سوریه به ساکنان این مناطق وعده داد که هرچه سریعتر آنها را از دست شبه نظامیان تروریست آزاد کند همانطور که استانهای دیگر را از تروریستهای داعش و دیگر گروههای تروریستی آزاد کرد. اما آینده شبه نظامیان کرد پس از آزادی این مناطق چه خواهد بود؟ آیا برخورد با این شبه نظامیان که مرتکب جنایتهایی علیه شهروندان بی پناه شدند، همانند برخورد با داعش و دیگر گروه های تروریستی خواهد بود؟ در آینده ای نه چندان دور پاسخ این سوال ها روشن خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها