مقام اماراتی: ایران به آمریکا درس سیاست داده است

مقام اماراتی: ایران به آمریکا درس سیاست داده است
پنج‌شنبه 19 فروردين 1400 - 21:28

یک مسئول امنیتی اماراتی، با اذعان به قدرت ایران و برتری بر آمریکا در مدیریت برنامه هسته ای خود، گفت : ایران به امریکا درس سیاست داده است.

العالم - امارات

"ضاحی خلفان" نائب رئیس پلیس و امنیت عمومی در دبی، در توئیت های خود، با اذعان به برتری ایران در مسیر مذاکرات با واشنگتن و بروکسل، گفت : قسم به خدا، ایران را دست کم نگیرید، به امریکا درس سیاست داده است.

وی افزود: امریکا در فکر لغو تحریم ها علیه ایران است، این خبر است اما توضیح آن، لغو تحریم ها، دلیل بر پایین آمدن سر امریکاست و بالا بردن سر همه کسانی است که ادعا می کند تروریست هستند، اصلا تحریم ها هیچ معنا و فایده وتاثیری ندارد، بلکه ایران را برآن داشت که به دنبال شریک راهبردی یعنی چین و خداحافظی با امریکا باشد. من از لغو تحریم ها علیه ایران دفاع می کنم.

وی ادامه داد: این مساله ثابت شده و هیچ تردیدی در آن نیست که اراده ایران از هرچه امریکا دراختیار دارد، قوی تر است.

این مسئول امنیتی که نزدیک به مراکز تصمیم ساز در امارات است، از این فرصت برای بیان سطح روابط ابوظبی با واشنگتن در سایه دولت جدید امریکا و از دست دادن شانس دوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی استفاده کرد.

وی دراین باره گفت: آینده برای امریکا نیست .. سیاست امریکا قبل از اینکه علیه دشمنان باشد، علیه دوستان است.

این اظهارنظر خلفان تاکیدی بر نقطه نظر امارات نسبت به واشنگتن است که از تغییر روند روابط از زمان انتقال قدرت به دموکرات ها در کاخ سفید و کاهش سهام های ابوظبی حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها