خلفان سخنرانی رئیس اسرائیل را تحسین و از حماس انتقاد کرد

خلفان سخنرانی رئیس اسرائیل را تحسین و از حماس انتقاد کرد
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 19:28

"ضاحی خلفان" معاون رئیس پلیس سابق دبی، سخنرانی "رووین ریولین" رئیس رژیم اسرائیل را تحسین کرد و از مردم امارات خواست که به وی احترام بگذارند.

العالم - امارات

خلفان از همه شهروندان اماراتی خواست تا بار دیگر به سخنرانی رئیس رژیم اسرائیل در استقبال از سفیر ابوظبی که به مناسبت تقدیم استوارنامه اش ایراد شد، گوش کنند.

این مسئول امنیتی نزدیک به حکام ابوظبی گفت: میخواهم سخنرانی رئیس اسرائیل را با میزان اهانتی که حماس به ما کرد، قبل از اینکه با تل آویو روابطی برقرار کنیم، مقایسه کنید.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: ببینید کدام یک از این دو طرف، بیشتر شایسته احترام هستند! منظور وی از دو طرف ، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل و مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس بود.

خلفان این توئیت را که با موجی از اظهارنظرها روبرو شد، چند روز پس از آن نوشت که "محمد محمود الخاجه" سفیر امارات در تل آویو ، استوارنامه خود را به رئیس رژیم اسرائیل تقدیم کرد تا اولین سفیر اماراتی باشد که بعد از توافق عادی سازی میان اسرائیل و امارات، در تل آویو به فعالیت می پردازد.

سفیر امارات پس از مراسم تقدیم استوارنامه خود گفت : کشورش و اسرائیل ، ویژگی های و نقطه نظرات مشترک دارند و مقابله با چالش های پیش روی امنیت منطقه ای را آغاز کرده اند.

سفیر امارات، پیش از آن با "گابی اشکنازی" وزیر امور خارجه اسرائیل، دیدار کرده بود.

اشکناری از این اقدام به عنوان " روز تاریخی" نام برده و از نقش ابوظبی در رهبری آنچه آنرا " تغییر در خاورمیانه " از طریق اجرای توافق عادی سازی نامید، تمجید کرد.

امارات و رژیم اسرائیل، اواسط سپتامبر سال گذشته، توافق عادی سازی روابط را در کاخ سفید امضا کردند.

پربیننده ترین خبرها