نتانیاهو یا بِنِت، اختلاف بر سر تشکیل کابینه جدید بالا گرفت

نتانیاهو یا بِنِت، اختلاف بر سر تشکیل کابینه جدید بالا گرفت
جمعه 20 فروردين 1400 - 17:09

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم » امروز جمعه در خبر غیر منتظره‌ای اعلام کرد که ریاست کابینه جدید رژیم صهیونیستی بر عهده «نفتالی بنت» خواهد بود در حالی که پیشتر نتانیاهو مامور تشکیل کابینه معرفی شده بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش امروز جمعه خبرگزاری «اسپوتنیک» این روزنامه با انتشار این خبر در وب سایت خود گفت: از میان راه حل های پیشنهادی برای حل بحران تشکیل کابینه جدید، نفتالی بنت رهبر حزب «یامینا» به جای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی منصوب خواهد شد.

این روزنامه افزود: نخست وزیری نتانیاهو در کابینه اسرائیل به صورت چرخشی خواهد بود در حالی که بنت در شروع کار نخست وزیری را به عهده می گیرد و این برخلاف گذشته است که نتانیاهو با بنی گانتس وزیر دفاع فعلی و رئیس حزب آبی و سفید توافق کرد که او دو سال در سمت نخست وزیری باقی بماند و دو سال بعدی بنی گانتس این منصب را عهده دار شود.

اسرائیل هیوم گفت: این سناریو به احتمال زیاد آخرین تصمیمی است که در مورد کابینه جدید گرفته خواهد شد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که نتانیاهو موافق نخست وزیری چرخشی با بنت است اگرچه مدت زمان آن هنوز مشخص نشده است.

طبق اعلام نتیجه نهایی رای‌گیری انتخابات چهارم کنست از سوی کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب راست‌گرای لیکود به ریاست نتانیاهو و متحدان سنتی او با وجود تصاحب ۵۲ کرسی، از کسب اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید باز ماندند و رئیس این رژیم تصمیم گرفت تا «بنیامین نتانیاهو» را بار دیگر مأمور تشکیل کابینه کند.

برخی احزاب در سرزمینهای اشغالی پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتیکه نتانیاهو از حضور در کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان نخست وزیری کناره گیری کند، آماده ائتلاف با حزب لیکود به منظور ایجاد کابینه این رژیم هستند.

نتانیاهو که با مخالفتهای گسترده داخلی مواجه است، به منظور فرار از محاکمه و زندانی شدن به دلیل فساد مالی و ارتشا، همچنان بر نشستن بر کرسی نخست وزیری در سرزمینهای اشغالی پافشاری می کند.
انتشار خبر انتخاب بنت به عنوان مامور تشکیل دولت به جای نتانیاهو نشان دهنده اوضاع نابسامان سیاسی اسرائیل و بروز تنش ها در تشکیل کابینه جدید و معرفی اعضای آن است.

پربیننده ترین خبرها