ادعای خبرگزاری فرانسه درباره پیشنهادهای جدی آمریکا به ایران برای بازگشت به برجام

ادعای خبرگزاری فرانسه درباره پیشنهادهای جدی آمریکا به ایران برای بازگشت به برجام
شنبه 21 فروردين 1400 - 07:56

در حالی که ایران در صورت لغو تحریم‌های آمریکا بر توقف اقدامات جبرانی خود تاکید دارد، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرده که واشنگتن در گفت‌وگوهای وین ایده‌های "بسیار جدی" در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای به ایران ارائه داده و منتظر است تهران نیز از خود جدیت نشان دهد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام دولت آمریکا که نام وی اعلام نشده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شده که تیم ایالات متحده ایده بسیار جدی مطرح کرده و برای بازگشت به تعهدات برجامی خود جدیت نشان داده است، اگر ایران نیز به تعهدات خود بازگردد.

این مقام آمریکایی گفته که، ایالات متحده منتظر "پاسخ متقابل" ایران است. وی همچنین مدعی شده که ما نشانه‌هایی از آن را دیدیم اما مطمئناً کافی نیست. هنوز این سوال مطرح است که آیا ایران تمایل دارد رویکردی را انجام دهد که ایالات متحده اتخاذ کرده تا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کند.
به گزارش ایرنا، دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته‌ای” مهمترین دستورکار این نشست بود.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آینده در وین برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها