حمله به کشتی ایران و رسوایی آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل

حمله به کشتی ایران و رسوایی آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل
يکشنبه 22 فروردين 1400 - 10:23

درخواست‌هایی برای بررسی منشأ درز اطلاعات درباره اقدام اسرائیل در حمله به یک کشتی متعلق به ایران مطرح شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خواستار تحقیق درباره منبع درز اطلاعات عملیات اسرائیل بر علیه یک کشتی متعلق به ایران به رسانه‌های خارجی شدند.

نیویورک‌تایمز سه‌شنبه ۱۷ فروردین به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته بود که اسرائیل، آمریکا را از حمله به کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ مطلع کرده است.

به نوشته «جروزالم پست»، در حالی که تقریبا یک ماه پس از حمله به تاسیسات غنی سازی نطنز در سال گذشته برخی از رسانه‌ها مدعی دخالت اسرائیل در این حمله شدند، در جریان حمله به کشتی ساویز در همان روز موضوع دخالت اسرائیل در این حمله در رسانه‌های خارجی منتشر شد که می‌تواند چشم انداز اقدامات تلافی جویانه ایران را افزایش دهد.

در همین زمینه، هاآرتص و دیگر رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند فردی كه اطلاعات عملیات را درز داده بود، از خبرنگار مربوطه درخواست کرده بود که این گزارش را منتشر نکند و یک روز صبر کند.

«جروزالم پست» می‌گوید دو روایت متفاوت از چگونگی درز خبر دخالت اسرائیل در حمله به کشتی ساویز به رسانه‌ها منتشر شده است. طبق یک روایت، اسرائیل بر اساس رویه معمول آمریکا را از این عملیات مطلع کرد و مقام‌های آمریکایی این خبر را به رسانه‌ها منتقل کرده‌اند.

براساس روایت دیگر، اسرائیلی‌ها خبر حمله را به آمریکا یا دیگر منابع در رسانه‌ها درز دادند و می‌بایست به این موضوع رسیدگی شود.

طبق این گزارش، برخی آمریکایی‌ها را به درز اطلاعات متهم می‌کنند و برخی دیگر مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی را متهم می‌کنند که به دلیل رقابت درونی این خبر را منتشر کرده‌اند.

در همین حال، وزیر دفاع آمریکا قرار است یکشنبه به اسرائیل سفر کند. سفر لوید آستین به اسرائیل بالاترین سطح از دیدار مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در ژانویه امسال محسوب می‌شود. سفر وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی دو روزه خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها