هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره فروش حیوانات زنده

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره فروش حیوانات زنده
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 14:20

سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد فروش حیوانات زنده متوقف شود.

العالم

به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه از کشورهای مختلف درخواست کرد فروش حیوانات زنده را که از حیات وحش صید شده‌اند در بازارهای غذایی متوقف کنند چرا که آنها منشأ اصلی بیماری‌های نوظهور نظیر کووید-۱۹ هستند.

در دستورالعمل جدید این نهاد سازمان ملل آمده است حیوانات -- به‌خصوص حیوانات وحشی -- «منشأ اصلی بیش از ۷۰ درصد از بیماری‌های واگیردار نوظهور در انسان هستند و بیشتر آنها به وسیله ویروس‌های جدید ایجاد می‌شوند.»

در این خصوص فرضیه‌هایی نیز درباره احتمال انتقال ویروس کرونا از جانوری همانند خفاش در قالب یک دارو و یا غذا به انسان در شهر ووهان چین مطرح شده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین درباره افزایش احتمال انتقال این ویروس‌های نوین از حیوانات به انسان به وسیله تماس انسان با ترشحات بدن آنها هشدار داد.

در دستورالعمل این نهاد همچنین آمده است: «در جهان، بازارهای سنتی می‌توانند نقش مهمی در تأمین غذا برای بخش بزرگی از جمعیت ایفا کنند. اما ممنوعیت فروش حیوانات می‌تواند از سلامت افراد محافظت کند؛ هم افرادی که در این بازارها کار می‌کنند و هم افرادی که به عنوان خریدار در آن مراکز حضور می‌یابند.»

پربیننده ترین خبرها