عون: برای ترسیم مرزها، در حفظ منافع لبنان کوتاهی نمی‌کنیم

عون: برای ترسیم مرزها، در حفظ منافع لبنان کوتاهی نمی‌کنیم
پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 15:01

رئیس جمهور لبنان که میزبان معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بود تأکید کرد که در پی حاکمیت، حقوق و منافع لبنان است و در این باره کوتاهی نخواهد کرد.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز پنجشنبه در جریان دیدار با «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بر حفظ منافع بیروت تأکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان خبر داد که عون در این دیدار گفته است که در پی حاکمیت، حقوق و منافع لبنان است و در این باره کوتاهی نخواهد کرد.

پایگاه خبری النشره به نقل از عون گزارش داد، لبنان باید از هر گونه پیامدهای منفی ناشی از موضع‌گیری های نسنجیده دور نگه داشته شود.

رئیس جمهور لبنان خاطر نشان کرد، نهایت تلاش ها به کار گرفته خواهد شد تا موضوع ترسیم مرزها مورد توافق طرف های لبنانی قرار گیرد، نه اینکه موجب اختلافات شود.

عون با بیان اینکه این اقدام با هدف «تقویت موضع لبنان در مذاکرات» انجام خواهد شد، تأکید کرد، باید برای تعیین خط بر اساس حقوق بین‌الملل، از کارشناسان بین‌المللی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد، همچنین باید هیچ اقدامی در زمینه [استخراج] نفت و گاز صورت نگیرد و در میدان «کاریش» و آب های مجاور نیز عملیات حفاری انجام نشود.

رئیس جمهور لبنان در پایان تصریح کرد، لبنان حق دارد بر اساس منافع خود و متناسب با حقوق بین‌الملل و اصول قانون اساسی، موضع خود را تغییر دهد.

این در حالی است که بیست و سوم مهر ۱۳۹۹، مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای حل اختلافات مرزی با میانجی‌گری آمریکا در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها