اعتراض مردم شیکاگو به قتل نوجوان لاتین تبار به دست پلیس آمریکا

اعتراض مردم شیکاگو به قتل نوجوان لاتین تبار به دست پلیس آمریکا
شنبه 28 فروردين 1400 - 10:56

صدها نفر از مردم شیکاگو در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان لاتین‌تبار توسط پلیس این شهر تظاهرات کردند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این اعتراض شهروندان شیکاگو در حالی برگزار شد که "آدام تولدو" نوجوان ۱۳ ساله لاتین تبار حدو دو هفته پیش به دنبال تیراندازی پلیس آمریکا کشته شد. این در حالی است که فیلم لحظه شلیک تیراندازی دو روز پیش منتشر شد.

معترضان در این تظاهرات فریاد می زدند: " دستها بالا، تیراندازی نکنید" و " نه عدالت، نه صلح". این معترضان همچنین پلاکاردهایی با پیام‌هایی همچون " عدالت برای آدام تولدو اجرا شود" و " تبعیض‌نژادی پلیس آمریکا را متوقف کنید" در دست داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن سکوت چند لحظه ای برای ادای احترام به "آدام تولدو" با خانواده این قربانی تیراندازی پلیس آمریکا ابراز همدردی کردند.

پیش از این برخی رسانه های آمریکایی گزارش دادند: در پی انتشار تصاویر «ویدئو همراه پلیس» مشخص شد که «آدام تولدو» نوجوان ۱۳ ساله آمریکایی هنگام تعقیب و گریز درحالی که دست های خود را بالای سر برده و هیچگونه سلاحی به دست نداشته به یک باره توسط پلیس با شلیک یک گلوله از پای در می آید.

این تصاویر دو روز پیش انتشار یافت و شبکه خبری سی ان ان نیز منبع انتشار این تصاویر جدید ویدیویی را «دفتر جوابگویی پلیس شیکاگو" اعلام کرد.

لس آنجلس تایمز نیز با پرداختن به این خبر نوشت: درحالی این تصاویر دو روز پیش انتشار یافت که تولدو در ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط پلیس شیکاگو به این اتهام که وی درهنگام تعقیب و گریز مسلح بوده، با شلیک یک گلوله به قتل می رسد.

به گزارش ایرنا، درحالی پلیس آمریکا همچنان به کشتار رنگین پوستان در این کشور ادامه می دهد که دادگاه جرج فلوید دیگر شهروند آمریکایی که پنجم خرداد ماه ۱۳۹۹ در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا توسط یک پلیس سفید پوست با خفه کردن وی به قتل رسید، درجریان است.

قتل جرج فلوید اعتراض های سراسری در آمریکا را موجب شد تا آنجا که رئیس جمهوری وقت به نوعی دستور سرکوب اعتراض عدالتخواهان و معترضان به نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را صادر کرد. رفتار نیروهای پلیس و امنیتی در آمریکا علیه معترضان حیرت رسانه های آمریکایی را موجب شد تا آنجا که با انتشار تصاویر صحنه های سرکوب های دولتی می نوشتند باور نمی کنیم که «اینجا آمریکا است».

پربیننده ترین خبرها