مقامات محلی برزیل برای مقابله با کرونا دست به دامان سازمان ملل شدند

مقامات محلی برزیل برای مقابله با کرونا دست به دامان سازمان ملل شدند
شنبه 28 فروردين 1400 - 19:12

چندین فرماندار برزیلی با درخواست کمک بشردوستانه سازمان ملل در مبارزه با بیماری کرونا خواستار اجرای موثر اقدامات برای جلوگیری از میزان بالای شیوع و فوتی ها افزون بر افزایش ورود واکسن ها شدند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری اروپاپرس ، این درخواست در محفلی بین فرمانداران ایالت های مختلف برزیل و «آمنه محمد» معاون دبیر کل سازمان ملل و همچنین با ارسال نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در راستای انتقادات شدیدی که مدیریت پاندمی از سوی دولت «ژاییر بولسونارو» رئیس جمهوری کشور دریافت کرده بود ، انجام گرفت .

«ولینگتون دیاس» فرماندار ایالت پیاوی (شمال شرق )، در این مورد گفت :۱۱ ایالت وجود دارند که بیماران بستری در آنها ، داروی مسکن ، آرامبخش و حتی در برخی از جاها اکسیژن ندارند .به عبارت دیگر ، لازم است که سازمان ملل ، این کمک های بشردوستانه را با ارائه درمان هایی‌ برای بیماران کووید ۱۹ ارائه دهد.

به گفته این فرماندار ، درخواست کمک بشردوستانه به دلیل عدم پاسخگویی دولت فدرال است . وی گفت: عدم هماهنگی ملی‌ ، مسئول فاجعه ای است که در حال رخ دادن در برزیل می‌ باشد .

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت برزیل در آخرین گزارش خود از وضعیت کرونا در کشور اعلام کرد که روز جمعه ، سه هزار و ۳۰۵ نفر فوت و ۸۵ هزار و ۷۷۴ نفر مبتلا شدند . با این ارقام ، از زمان آغاز شیوع بیماری در برزیل ، ۱۳ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۵۵ نفر مبتلا و ۳۶۸ هزار و ۷۴۹ نفر فوت شدند.

پربیننده ترین خبرها