در روز اسیر فلسطینی؛

48 اسیری که در توافقی پیشین آزاد شدند، تحت بازداشت دارد

48 اسیری که در توافقی پیشین آزاد شدند، تحت بازداشت دارد
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 19:44

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در "روز اسیر فلسطینی" تاکید کرد که رژیم اشغالگر همچنان 48 اسیری که پیش از این در توافق "وفای به آزادگان" در ماه اکتبر 2011 آزاد شدند، به عنوان یک اهرم فشار علیه مقاومت، تحت بازداشت دارد.

العالم ـ فلسطین

"ریاض الاشقر" مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطین گفت: مقاومت همچنان به شرط های خود مبنی بر عدم ارائه هیچ اطلاعاتی درباره تعداد و یا وضعیت نظامیان اسیر صهیونیست در غزه و یا بستن توافقی جدید پایبند است تا آنکه رژیم اشغالگر کسانی را که به طور مجدد تحت بازداشت درآورد، آزاد کند.

وی افزود: رژیم اشغالگر احکام سابق را بار دیگر علیه 48 اسیر آزاد شده اعمال کرد این امر با بند های توافقی که با نظارات و تضمین مصر منعقد شد، مغایرت دارد. این افراد اغلب به حبس ابد و یا ده سال حبس محکوم بودند.

مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطین توضیح داد: تمام راه حل های مسالمت آمیز و درخواست ها برای بستن این پرونده و آزادی اسیرانی که پیش از این در توافق "وفای به آزادگان" آزاد شدند، به بن بست خورد. زیرا رژیم اشغالگر اصرار دارد که پرونده آنها را به اهرم فشار و باج گیری از مقاومت تبدیل کند. این افراد دیگر راهی ندارند به جز آنکه مقاومت به آزادی این دسته از اسیران پایبند باشد و از برگه های قوت خود در هر مذاکرات جدید و یا هنگام ارائه اطلاعاتی اولیه درباره نظامیان صهیونیست اسیر شده بهره برداری کند.

الاشقر گفت: تعدادی از اسیران آزاد شده که بار دیگر بازداشت شدند، احکام حبس در حق آنها صادر شد و پس از آنکه دوره محکومیت شان به پایان رسید، رژیم صهیونیست از آزادی آنها امتناع کرد و احکام سابق را بار دیگر علیه آنها به اجرا در آورد. این امر نشان می دهد که مساله آنها سیاسی است. از جمله این افراد نائل البرغوثی است که پیش از این به 30 سال حبس محکوم شد و پس از آنکه دوره محکومیتش به پایان رسید، آزاد نشد بلکه به حبس ابد محکوم شد. او اینک 41 سال را در حبس سپری کرده است.

وی تصریح کرد: بازداشت اسیران آزاد شده توافق وفای به آزادگان به عملیات الخلیل در سال 2014 مرتبط نبود. بلکه پس از چند هفته پس از پایان عملیات صورت گرفت. تعداد بسیاری زیادی از اسرای آزاد شده پس از عملیات الخلیل ربوده شدند. رژیم اشغالگر 74 تن از اسرای آزادشده را فقط طی چند روز ربود. 26 نفر را آزاد کرد اما 48 تن دیگر هنوز در زندان بسر می برند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین از گروه های مقاومت و در راس آنها حماس خواست تا به عهد و پیمان خود مبنی بر عدم ورود به هیچ معامله جدیدی و یا ارائه اطلاعاتی درباره نظامیان مفقود صهیونیست تا آزادی این دسته از اسیران پایبند باشد.

پربیننده ترین خبرها