تذکری به "قسد"... نیروهای آمریکایی از سوریه نیز اخراج می‌شوند

تذکری به
دوشنبه 30 فروردين 1400 - 16:17

منابع خبری وابسته به "نیروهای سوریه دموکرات - قسد " از توسعه باند فرود هواپیماهای آمریکایی در شرق فرات به منظور فراهم کردن مقدمات ورود نیروهای آمریکایی خارج شده از افغانستان و عراق به این منطقه خبر دادند. این منابع افزودند نظامیان آمریکایی که از افغانستان و عراق خارج شده اند قرار است در پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در شرق فرات مستقر شوند.

العالم- کشکول

به نظر می رسد که نگاه برخی از جمله فرماندهان گروه موسوم به قسد به تاریخ یا جزئی نگرانه است یا ناقص؛ آنها تجربه برخورد ملتها با اشغالگران بیگانه را نادیده گرفته اند و نمی دانند که خائنانی که سرنوشت خود را به اشغالگران گره زده اند چه سرنوشتی پیدا کرده اند. یا اینکه خیلی سریع همه این تجربه ها را از نظر گذرانده اند بدون اینکه عبرتی گرفته باشند. در هر دو حالت، نگاه واقع بینانه ای به واقعیت ها ندارند و همین امر بهای گزافی روی دست آنها گذاشته است.

وقتی که افغانستان، به رغم تلاش های بیست ساله آمریکا برای حفظ نیروهای خود در این منطقه پس از 2500 کشته و حدود 25 هزار زخمی و بیش از دو تریلیون دلار خسارت، اشغالگران آمریکایی را بیرون می اندازد و وقتی که همین اشغالگران زیر ضربات مقاومت عراق پس از 18 سال و بیش از 4 هزار کشته و حدود 25 هزار مجروح و دو تریلیون دلار هزینه آماده ترک این کشور می شوند، آیا سوریه می تواند این حجم از اشغالگر را در خاک خود بپذیرد؟ و آیا ملت سوریه کمتر از ملت های افغانستان و عراق، وطن پرست هستند؟ قطعا نه.

نکته قابل توجه این است که شرایط فعلی سوریه بهتر از شرایطی است که افغانستان و عراق آن را سپری کرده و دارد. این دو کشور توسط آمریکا و همپیمانانش مورد حمله قرار گرفته و حکومت‌های این کشورها سرنگون و ارتش‌شان منحل شد. در حالی‌که دولت سوریه همچنان پابرجاست و ارتشی یکپارچه دارد و از حمایت ملت و دولت این کشور برخوردار است و تروریسم فقط در مناطق محدودی از سوریه حضور دارد و این مناطق به تدریج آزاد و پاکسازی می‌شوند. سوریه همچنین دوستان و همپیمانان قدرتمندی مانند روسیه و ایران دارد و از سوی محور مقاومت پشتیبانی می‌شود.

رهبران کُردها در سوریه نیز بهتر است از تجربیات ملت‌ها در تعامل با اشغالگران و متجاوزان و نیز از سرنوشت خائنان به وطن درس بگیرند تا به این واقعیت مهم برسند که اشغالگر در نهایت نابود می‌شود و متجاوزان به خائنان و مزدوران احترام نمی‌گذارند و بلکه تحقیرشان می‌کنند و جاودانگی و عزت فقط از آنِ ملت‌های مقاوم است.

پربیننده ترین خبرها