عربستان | ممنوعیت ملاقات شاهزادگان زندانی با خانواده‌هایشان

عربستان | ممنوعیت ملاقات شاهزادگان زندانی با خانواده‌هایشان
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 11:51

منابع سعودی گزارش دادند که محمد بن سلمان اجازه دیدار شاهزادگان زندانی با خانواده هایشان را نمی دهد.

العالم - عربستان سعودی

به نقل از سعودی لیکس، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی ، درخواست خانواده شاهزادگان محبوس در زندان‌های مخفی آل سعود برای دیدار با آنها به مناسبت ماه مبارک رمضان را رد می‌کند.

یک منبع آگاه به سایت سعودی لیکس فاش کرد که خانواده‌های شاهزادگان سعودی از ولیعهد سعودی خواستند تا به مناسبت ماه مبارک رمضان امکان دیدار با عزیزانشان را فراهم کند.

این منبع گفت که این خانواده‌ها درخواست خود را از طریق نامه‌ای به «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان ارائه دادند ، وی این درخواست را به پسرش ارجاع داد تا به آنها اجازه دیدار را بدهد.

به گزارش این منبع ناشناس ملک سلمان این درخواست را به ولیعهد سعودی منتقل کرد ، وی نیز به نوبه خود این درخواست بشردوستانه را رد کرد.

در دسامبر سال گذشته خانواده شاهزادگان بازداشتی در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواستار دخالت وی برای آزادی آن‌‌ها شدند و از شرایط بد نگهداری شاهزادگان در زندان‌های سری نوشتند. از این رو با پیروزی بایدن، آن‌ها به افزایش فشارها به محمد بن سلمان برای آزادی شاهزادگان خوشبین هستند.

اظهارات بایدن در رقابت‌های انتخاباتی خود در خصوص سرکوب و بازداشت شاهزادگان سعودی خانواده‌های شاهزادگان را بر آن داشت تا اقدامات اعتراضی جمعی را آغاز کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها